23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Motor-magasinet
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Massivt eftersalg af fartpiloter

Lindgaard Pedersen udvikler elektronik og har vækst i eftermarkedssalget af fartpiloter til også helt nye biler.

OVERRASKENDE Alle biler har da en fartpilot i dag? - nej, det har de ikke. Og godt for det, når man er dansk elektronikvirksomhed med speciale i autobranchen. Lindgaard Pedersen A/S var på FTZ-messen med budskabet om, at mange bilforretninger og værksteder med fordel kan mersælge af de dansk udviklede fartpiloter, e-cruise.

Hanne Hansen fra Lindgaard Pedersen fortæller, at især mange mindre biler, så som eksempelvis Toyota Aygo og Ford Fiesta, kun leveres med fartbegrænser og ikke den fulde fartpilot. Og nogle nye biler kan simpelthen ikke leveres OE med fartpilot.

USA største marked

Lindgaard Pedersen har både egne softwareløsninger og sin egenudviklede stilk. Firmaet sælger 40.000-45.000 fartpiloter årligt på verdensplan, med eksport til 26 lande. Angiveligt kun med en enkelt konkurrent i Fjernøsten.

- USA er vores største marked - måske lidt mærkværdigt i "fartpiloternes hjemland". Amerikanernes krav er jo strenge til alt omkring biler og teknik, så det er også en teknisk blåstempling af vores kvalitet, siger Hanne Hansen og fortsætter:

- Herhjemme har vi aftaler med både bilimportører, mærkeværksteder og frie værksteder. Det går rigtig godt med salget - selv om man jo skal passe på Janteloven - idet vi har solgt flere herhjemme i år end sidste år. Vi var for eksempel også med i Motor-magasinets Top 100 over bedst agerende virksomheder i branchen.

Hanne Hansen tilføjer, at Lindgaard Pedersens fartpiloter ikke "piller" ved bilernes computere. Og at der i øvrigt er udviklet både trykt og elektronisk marketingmateriale til at støtte op om salget ude i autobranchen til bilisterne.

God fortjeneste

BREAKING
{{ article.headline }}
0.078