23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Motor-magasinet
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Sådan skæres en skræddersyet undergulvsløfter til

Der er mange fordele med en undergrundsløfter, som stadig flere værksteder foretrækker - også som eftermontering.

FUNKTIONELT Det kan sagtens lade sig gøre at montere en undergrundsløfter på et eksisterende værksted. Udover den lange levetid og lave vedligeholdelsesomkostninger er fordelen ved undergulvsløftere generelt, at de er meget alsidige og giver rigtig god adgang til køretøjet. Derudover fylder de mindre på værkstedet og giver nem adgang til opkørsel.



For at etablere en undergulvsløfter skæres hul i gulvet til en kassette, der sænkes 2,7 meter ned i underlaget. Den vandtætte kassette sikrer, at der hverken trænger fugt ind til stemplerne, eller at der siver hydraulikolie ud i undergrunden. Herefter bliver undergulvsløfteren indstøbt i beton, der er med til at sikre kassetten.



Stor erfaring



Danske Stenhøj, der også totalindretter nye værksteder, oplever, at også en del etablerede værksteder foretrækker at få installeret undergulvsløftere.



- Vi oplever, at markedet for undergulvsløftere er stigende, både ved nyetableringer, renoveringer og som ekstra løftere Som leverandør har vi stor erfaring i at hjælpe værksteder med at finde den mest hensigtsmæssige placering af liften, fortæller marketing- og kommunikationsansvarlig hos Stenhøj DK, Rikke Korsgaard.



Kan fremtidssikres



Med et spænd i løftekapacitet på 3 tons helt op til 6,5 tons kan undergrundsløfteren dække stort set alle behov, fortæller hun.



- Udvalget af arme, konsoller og kørebaner gør det let at finde en løfter til alle behov. Samtidig øges fleksibiliteten ved, at undergulvsløfteren kan leveres med flere forskellige stempelafstande. Faktisk kan værkstedet fremtidssikre sig ved at nedstøbe en bredere kassette til en løfter med smal stempelafstand, der efterfølgende kan skiftes til en med bred stempelafstand, siger Rikke Korsgaard.



Hun understreger, at også til el- og hybridbiler er de to-stemplede undergulvsløftere blandt det optimale og fremtidssikrede valg.













BREAKING
{{ article.headline }}
0.116