23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Motor-magasinet
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Lak-butikken kører ud til kunderne

"Man in the Van" - Søren Skou - kører landet rundt i sin rullende butik for lakmærket R-M, der runder 100 år som et brand og gerne vil gøre tingene anderledes.

VÆRKSTEDSSALG Det er bare nemmere at sælge og få nye kunder, når butikken bogstaveligt talt ruller op lige uden for kundernes dør. Det kan Søren Skou fra lakproducenten R-M skrive under på. Han har parkeret sin varebil i gruset foran Autolak-eksperten i Svendborg.

- Vil du ikke lige ud og se, hvad, jeg har i vognen? spørger Søren ejeren af Autolak-eksperten, Christian Poulsen.

Gruset knaser under skoene. Søren trækker skydedøren til side i sin VW Crafter med forhøjet tag, og ’butikken’ åbenbarer sig. Langs væggene står reoler med sliberondeller, støvmasker, hobbyknive, luftnipler, sprøjtepistoler, slibemaskiner og en masse andre nyttige ting. Begge mænd træder op i vognen, og Christian kigger på varerne.

- Det, jeg sælger mest af, er hvad alle lige står og mangler indenfor non-paint; luftslanger, spartler, sandpapir og knive, siger Søren. Lak bestiller kunderne online for eksempel med R-M Mobile Order eller via telefonen.

Kunderne køber ekstra

Det er næsten lidt paradoksalt, at netop R-M kører ud til kunderne, for den nu 100-årige lakfabrikant var blandt de første, der i 1996 satsede på internettet med rmpaint.com.

Den rullende butik handler imidlertid om god service og netværk, men har også en sideeffekt:

- Jeg køber altid noget ekstra, når Søren kommer med sin varebil - det er faktisk lidt noget møg, siger Christian Poulsen og griner.

Søren Skou pakker en Milwaukee akku-slibemaskine ud.

- Har du egentlig set den her, siger Søren og rækker den røde maskine til Christian, og så går snakken om den.

Altid noget at snakke om

Alle sælgere kender udfordringen i den første kontakt med en ny kunde. Den proces glider langt nemmere, når man kommer rullende med en butiks-bil med spændende sager.

- De fleste har lige nogle minutter til at se, hvad jeg har med, og de er nysgerrige, siger Søren Skou.

Christian Poulsen er glad for servicen, som han har benyttet flere gange.

- Det er lækkert, at Søren kommer forbi, så slipper jeg for at tage fra værkstedet for at handle, siger han.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.219|instance-web04