OPTIMERING Kunder hos lakleverandøren Baden Jensen A/S får nu for alvor mulighed for at hoppe med på automatiseringsbølgen, hvor varer genbestilles automatisk, og overblikket over eget lager kun er ét klik væk. Digital lagerstyring automatiserer tidligere manuelle procedurer og skaber derved overskud og overblik hos brugeren. Det optimerer arbejdsgangen og bidrager til hurtigere løsning af arbejdsopgaverne. Desuden minimeres risikoen for fejlbestillinger og lagersvind.
- Digital lagerstyring skaber struktur og giver overblik over varer på lageret og hvilke varer, der snart genbestilles. Derved kan arbejdsgangene effektiviseres for medarbejderne, så der bliver mere tid "på gulvet" til det reelle lakarbejde, siger Jeanette Welinder hos Baden-Jensen.
Med et klik har brugeren mulighed for at trække en komplet lageroversigt med historikken bevaret. Oversigten indeholder ligeledes lagerværdier, som opgøres efter "First in - First out"-princippet.
Med lagerstyringssystemet er værkstedet altid sikret kun at have det nødvendige på lager - hverken mere eller mindre.
Det digitale lagerstyringssystem er browserbaseret og kan tilgås fra en computer eller iPad via internettet og log-in.
Testet i brug af kunder
I løbet af foråret loggede den første bruger ind i lagerstyringssystemet. Aftalen var en testperiode på tre uger, hvor pilotbrugeren havde mulighed for at komme med input og sikre, at alt virker som tiltænkt.
- Vores digitale løsninger her hos Baden-Jensen er altid udviklet i samarbejde med brugerne. På den måde sikrer vi, at systemerne fungerer i praksis, siger Jeanette Welinder.
Det digitale lagerstyringssystem er udviklet i overensstemmelse med eflow|Booking & Workflow og er dermed lige så brugervenligt og intuitivt som dette system, anfører leverandøren og tilføjer, at jo flere af Baden-Jensens digitale løsninger, der anvendes, desto mindre administration og jo større konkurrenceevne opnås der på værkstederne.
Digitalt er effektivt
Ved at tilføje digital lagerstyring til pakken af tilbudte digitale løsninger er Baden-Jensen et skridt tættere på målet om at få fjernet de tidskrævende administrative opgaver, der kan løses smartere, hurtigere og mere effektivt. Dermed kan autolakereren, pladesmeden og skadecentrene udnytte tiden bedre og fokusere på det, som det i virkeligheden handler om - nemlig at lakere og reparere biler og forøge bundlinjen.
Baden-Jensen ønsker at skabe værdi gennem en digital, innovativ og kundefokuseret udvikling med en brugerflade, der er både intuitiv og brugervenlig, så intensive kurser og lange indlæringsprocessor er overflødige.
Det næste skridt for Baden-Jensen i den digitale retning er lanceringen af en såkaldt intelligent webshop. Her kan der naturligvis handles hele døgnet, så samarbejdspartneren kan logge på og bestille varer, når der er tid til det. Hvad webshoppen kommer til at indeholde af intelligente elementer, løfter Baden-Jensen sløret for, når webshoppen lanceres i efteråret 2019.
Lakleverandør automatiserer kundernes lager
Baden-Jensen tilbyder nu digital lagerstyring til autolakererierne som et led i processen med at give kunderne de bedste og mest innovative digitale løsninger.