23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Motor-magasinet
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Specialist vil sætte en stopper for kilometerfusk

Digitalservicebook øger indsatsen mod kilometer-spoling med it-opdatering efter DR-program og politisk debat hen over sommeren.

BILSALG Der kører omkring 110.000 køretøjer i Danmark med fiflede speedometre, også kaldet spoling der viser færre kilometer end det korrekte antal, ifølge en undersøgelse fra Færdselsstyrelsen. Og problemet er stort i Europa, samt for aktører i autobranchen der importerer og videresælger biler. Efter en nylig DR-udsendelse om problemet og debat øjner Digitalservicebook nu politisk opbakning til at gøre noget ved problemet. Og her mener ejer Martin Jensen, at hans virksomhed kommer til at spille en stor rolle.

- DR-programmet og debatten er lige vand på vores mølle, da det jo netop er digitale logbøger, vi udbyder til bilbranchen og deres kunder. Så min sommerferie gik men møder og aftaler med rigtige mange - og mange nye aftaler er på vej. Blandt andet er 37,8 millioner bilers synsdata fra UK nu også på vej ind i Digital-Servicebook.com - så det bliver et godt efterår, siger CEO Martin Jensen. Han har netop pr. 1. august ansat Henrik Pedersen som CCO salgs- og marketingdirektør, der skal være med til at udbrede Digitalservicebook til nye lande. Han kommer fra en stilling som Manager of Sales Denmark & Benelux hos SBS Automotive A/S. Martin Jensens rolle bliver dermed frigjort fra driften, hvilket skal sikre endnu flere aftaler med bilproducenter, kæder og leasingselskaber. Samtidig rykker Digitalservicebook it-udviklingen hjem i et nyt udviklingsteam.

Database er grundlaget
En stor opdatering til Digitalservicebook er på vej, der effektivt dokumenterer spoling-problemet.

- Med vores unikke og store database, der siden starten i 2015 har fået over 200 millioner syns- og servicedata fra over 55.000.000 biler online i ét system kan spoling på tværs af landegrænser i EU nu effektivt være fortid, når bilerne sikres med Digital-Servicebook.com. Vi har siden lanceringen mange gange sagt, at de mange bilproducenter, der i dag anvender egne "lukkede" servicebøger - har glemt forbrugeren. Og det er netop vores succes - at vi laver åbne systemer, alle kan anvende, der giver åbenhed og dokumentation. Vi kan samarbejde med alle, og laver gerne skræddersyede løsninger til bilbranchens aktører, så forbrugerne kan føle sig sikre, når de anvender et godkendt værksted, siger Martin Jensen.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.094