23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Motor-magasinet
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Franske biler som premium

PSA går all in med DS - premiummærket, der skal bide skeer med de driftssikre tyskere. Ny Mini-SUV skal sætte turbo på salget.

BRANDING Siger man Frankrig og især Paris, ledes tankerne hen på dyre vine, eksklusive modehuse og elegant luksus. Bare ikke når det gælder biler. Det misforhold har de spekuleret en del over i PSA’s hovedkvarter i Rueil-Malmaison nær Paris og svaret er et nyt premiummærke DS.

DS leder jo tankerne tilbage til den klassiske Citroën DS 19, der ved fremkomsten i 1955 vel nok var verdens mest avanceret og visionære bil. Udtaler man DS på fransk, og det lyder næsten som på dansk, får man ordet Déesse, der betyder gudinde.

Helt nyt er DS ganske vist ikke; det var en tidligere en del af Citroën-brandet, men er nu en selvstændig division i PSA-koncernen. I juli 2018 blev den første DS lanceret herhjemme; DS7 Crossback, som indtil nu har klaret sig hæderligt med i alt 274 solgte eksemplarer.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.172