UGENS TAL Som bilejer taler man helt naturligt om sit bilkøb med venner og bekendte. Ifølge Voxmeters databank CEM Cars Intelligence er dette i hvert fald et samtaleemne, som hhv. 9% og 55% af de danske bilejere "ofte" eller "ind imellem" bringer op. Slår man disse to segmenter sammen, har man således 61%, der agerer bilmærkernes organiske reklamesøjler.
Når vi tager bilsnakken, hvad taler vi så om? Også dette kan man få et indblik i ved at se på aktuelle tal fra CEM Cars Intelligence. Her har et repræsentativt udsnit af de danske bilejere givet deres besyv med.
• Størstedelen af vores bilsamtaler (63,2%) går på bilens tilstand. Vi er glade for at tale om reparationer og forbedringer, hvilke vinterdæk vi har valgt, det tilkøbte ekstraudstyr - og mere. Derefter følger andre interessante nedslag.
• 26% af samtlige bilsamtaler omhandler vores værksted.
• 11,7% af bilejerne tilkendegiver, at de taler om andet. Dette dækker f.eks. over det økonomiske aspekt såsom benzinpriser og brændstofforbrug.
• 11,6% følger med i bilens brand og taler om bilmærkets omtale i medierne.
• 10% taler om deres serviceaftaler.
• Og 4,2% bemærker reklamerne for deres primære bilmærke og betragter dette som et udmærket samtaleemne.
bauer
Biler er noget vi taler om
Når danskerne taler om bilen med vores venner og bekendte, taler vi om dens tilstand, viser ugens Voxmeter-analyse.