23948sdkhjf

Biler er noget vi taler om

Når danskerne taler om bilen med vores venner og bekendte, taler vi om dens tilstand, viser ugens Voxmeter-analyse.

UGENS TAL Som bilejer taler man helt naturligt om sit bilkøb med venner og bekendte. Ifølge Voxmeters databank CEM Cars Intelligence er dette i hvert fald et samtaleemne, som hhv. 9% og 55% af de danske bilejere "ofte" eller "ind imellem" bringer op. Slår man disse to segmenter sammen, har man således 61%, der agerer bilmærkernes organiske reklamesøjler.

Når vi tager bilsnakken, hvad taler vi så om? Også dette kan man få et indblik i ved at se på aktuelle tal fra CEM Cars Intelligence. Her har et repræsentativt udsnit af de danske bilejere givet deres besyv med.

• Størstedelen af vores bilsamtaler (63,2%) går på bilens tilstand. Vi er glade for at tale om reparationer og forbedringer, hvilke vinterdæk vi har valgt, det tilkøbte ekstraudstyr - og mere. Derefter følger andre interessante nedslag.

• 26% af samtlige bilsamtaler omhandler vores værksted.

• 11,7% af bilejerne tilkendegiver, at de taler om andet. Dette dækker f.eks. over det økonomiske aspekt såsom benzinpriser og brændstofforbrug.

• 11,6% følger med i bilens brand og taler om bilmærkets omtale i medierne.

• 10% taler om deres serviceaftaler.

• Og 4,2% bemærker reklamerne for deres primære bilmærke og betragter dette som et udmærket samtaleemne.

bauer

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094