23948sdkhjf

Magnussen ærgrer sig: Alt kørte på skinner indtil løbet

Kevin Magnussen ville ikke pege fingre ad sit Haas-team efter nedturen i Monaco.

FORMEL 1 Kevin Magnussen forsøgte at holde humøret højt efter sin store nedtur i Monaco, men skuffelsen kunne han ikke skjule.

Her vekslede danskeren en startplacering som nummer fem til en pointløs 12.-plads efter et dårlig pitstop-beslutning fra Haas-garagen tidligt i Formel 1-grandprixet.

Senere søndag blev danskeren så tildelt en tidsstraf på fem sekunder af Den Internationale Motorsportsunion (FIA). Straffen kom efter en duel med Racing Point-køreren Sergio Perez, og den betød, at Kevin Magnussen dumpede ned som nummer 14 i den endelige stilling.

- Jeg ved ikke rigtig, hvad der gik galt. Teamet har gjort det fantastisk og leveret en virkelig flot præstation hele weekenden. Alt har kørt på skinner ... indtil løbet.

- Det er det positive, vi må tage med. Bilen har været god, så det er super ærgerligt, at det gik sådan i løbet. Vi må se på hvorfor, siger Kevin Magnussen til TV3+

Under starten i de smalle gader røg han ned på sjettepladsen, hvor han lå fanget bag den langsommere Daniel Ricciardo i Renault.

Læs også: Elræs på gletscheren

På 12. omgang blev danskeren kaldt i pit for at skifte fra softdæk til mediumdæk, og det kostede dyrt.

De fire førende kørere pittede, og både Renault og Haas tog den forkerte beslutning ved hive deres kørere ind efter dem.

Hele midterfeltet blev ude, og som sådan blev Magnussen fanget bag langsommere og taktisk kørende biler, han ikke kunne slippe forbi.

Dermed fik han aldrig gavn af de nye dæk, og fra han kom ud fra pit på 14.-pladsen, nåede han aldrig tilbage, hvor det for alvor var sjovt.

Læs også: Magnussen efter Formel 1-exit: Kæmpede med næb og klør

- Jeg fik en meget normal start, men kom i lidt trafik bag Vettel, som kørte langsomt ind i svinget, og det gjorde, at Ricciardo kunne få lov at komme op på siden af mig ind i svinget, så jeg mistede en placering.

- Havde vi ikke kørt i pit under safety car, havde vi nok fået den tilbage, siger Kevin Magnussen til TV3+.

Siden viste det sig, at Magnussens hurtige pitstop også rent slitagemæssigt var en skidt beslutning.

Hans teamkollega Romain Grosjean kørte nemlig de første 50 af de 78 omgange på de softdæk, som både han og Magnussen startede på, og som Haas altså valgte at hive Magnussen ind for at skifte på 12. omgang.

Romain Grosjean kørte sig fra 13. startposition op til en slutplacering som nummer ni, men blev efter en tidsstraf noteret for en endelig tiendeplads med ét medfølgende VM-point til kontoen, der nu tæller to af slagsen.

Magnussen har 14 vm-point.

Kilde: Ritzau
Hold dig opdateret med Motor-magasinet
Er du abonnent? Bliv abonnent

Med et abonnement får du ubegrænset adgang til online avisen. Læs avisen online

Kommentarer (0)
Forsiden lige nu
Plus

Rygte: Volkswagen vil købe Tesla

Plus

Elon Musk håner konkurrenterne

Forbrugerne husker bedst Citroën og Audi

Reklamerne er med til at danskere lægger mærke til et bestemt bilmærke, viser ugens analyse fra Voxmeter.

Plus

Jyske Finans tilbyder onlineshop til branchen

Den danske finansgigant Jyske Finans lancerer en integreret onlineshop til autoforhandlere og importører.

Nyhedsbrev

Plus

Danskerne skal lære at elske genbrugsdele

Online Avis Arkiv
Plus

Branchen pålægges flere byrder

Plus

Bilejer vinder værktøj for at genbruge dele

Dansk Autogenbrug benytter eksemplets magt til at vise, at bilisterne gerne skåner miljøet ved at ønske at bruge genbrugsdele.

Plus

Nissans danske direktør er stoppet

Ralph Gonsalves har forladt Nissan Danmark efter snart syv år som landechef. En efterfølger er på vej.

Plus

25 Danmarks-nyheder fra Frankfurt

Den internationale biludstilling i Frankfurt kører til og med den kommende søndag - så du kan nå det endnu. Volkswagens ID.3 er den absolutte nyhed; men der er mange flere, adskillige peger direkte på Danmark. Her er oversigten med bl.a. helt nye Corsa.

Plus

Cirkulær økonomi et must i autobranchen

DEBAT: Samarbejde med forsikringsselskaberne er essentielt, skriver indehaver af Koed A/S, der mener at have knækket koden til markant øget bæredygtighed via genbrug af autodele i en konservativ branche.

Plus

Frankfurt ’19: Paradigmeskiftet hos Volkswagen

Volkswagens ID.3. Udstillingen går over i historien, fordi ID.3 kan blive det afgørende gennembrud for elbilen. På standene holder imidlertid også en række "almindelige" nyheder.

Plus

Ny Porsche Taycan - fart så man bli’r helt elektrisk

... men Porsche og dermed Volkswagen Group har ikke overhalet Tesla på de fire vigtigste områder.

Lufttaxaer skal mindske trængsel på vejene

Plus

LEDER ...og historien gentager sig

Plus

Lille leverandør har vokset sig stor

Becker i Randers har vind i sejlene. Nu vil opkomlingen blandt de store danske autogrossister også skabe en platform, hvor de formidler reparationer.

Plus

Tysk onlinehandler til Danmark

Plus

Refako rykker helt mod vest

Refako Autodele har åbnet sin 17. afdeling i Ringkøbing, og det skal fejres.

Plus

Konkurser i august i autobranchen

Plus

Bilsalg: Vindere og tabere i august

Interdan besætter de tre første pladser i augusts bilsalgstal, mens der er et par overraskelser på taberholdet.

Plus

VW-forhandlere i forsikringsaftale med personlighed

Bilforhandlerne samlet i Vass-Point skifter forsikringsselskab. Valget er faldet på Sønderjysk Forsikring takket være deres ekspertise om biler og autobranchen.

Plus

Nissan- og Suzuki-forhandler på nye hænder

Indehaver af H.J. Nielsen Automobiler i Fjerritslev, Claus Nielsen, har afhændet sin bilforretning til to medarbejdere, begge tidligere revisorer.

Plus

Citroën vender stærkt tilbage til Sønderjylland

Als Motor Sønderborg og Rødekro udvider og styrker nu forretningen og bliver Citroën-forhandler fra 1. september.

Plus

Direktør erkender problemer hos styrelse

Store problemer med it-systemet bag DMR - det digitale motorregister - får direktør Jens Otto Størup fra Motorstyrelsen til at indkalde til krisemøder med leverandøren.

Plus

Grøn skrotpræmie må følge dieselforbud

AutoBranchen Danmark mener, politikerne skal give forbrugerne øget lyst til at skifte ældre dieselbiler ud.

25 år hos Refako

Plus

Ny mand i direktionen for Walker

Plus

FTZ satser på private labels

Plus

Her er tjeklisten til god og korrekt markedsføring

JWL bliver total-leverandør i trykluft

LEDER: Tænk på et tal

Avis Budget og Ford vil forbinde biler

Plus

Branchen ser frem til den kinesiske konkurrence

Comeback til kædechef

1

Salget af elbiler skyder op med 98 procent i august

Plus

Branche vil stoppe vanvidskørsel

Plus

Jesper Ratza ind i bestyrelsen hos First Lease

Se alle Medlemmernes egne nyheder

Er du klar til at gå pro?

Firecylindret Jaguar F-type er et røverkøb der skal prygles

Slip for tungt arbejde med ny hjulløfter

Dansk Procesventilation har færdiggjort punkt- og støvsugning fra posepakkemaskine hos Wewers Mørtel

Er du opmærksom på komplementerende produkter? Vi hjælper dig på vej…

Har du set vores nye katalog for efteråret 2019?

Mød os på HI-messen

Auto IT åbner nye salgsveje for forhandlere

Hvad er STADIG farligere end din svigermor?

Nu også originale Volvo reservedele, direkte fra Tyskland

Har du styr på dine lovpligtige serviceeftersyn?

Brug tid på din nye medarbejder

Opel Astra rammer nyt lavpunkt - gassen er helt nede

ELF: Sponsor for The Distinguished Gentleman's Ride

Dansk Procesventilation har færdiggjort udsugning af olietåge og svejserøg hos J.E. Pedersen

Kører du som en brækket arm?

Dansk Procesventilation har færdiggjort anlæg til svejserøg, slibestøv og let olietåge

Lambdasonde fejlkoder betyder langt fra altid at lambdasonden er defekt

Kom og mød os på HI-messen 1. – 3. oktober 2019

Dansk Procesventilation har færdiggjort udsugning/filtrering af svejserøg, slibestøv og let olietåge

Kan plastik være godt?

PRESSEMEDDELSE: HumanTrust A/S ansætter ny Headhunter

Dansk Procesventilation har færdiggjort ATEX punktudsugning hos nkt Cables

Claus Dam Jørgensen er ny medarbejder hos JO Hydraulics A/S

Ny Headhunter hos HumanTrust

Send til en kollega

0.646