23948sdkhjf

Ingen ens drivlinje-strategi i Europa

KPMG giver sine bud på megatrends i autoindustrien verden over.

MEGATRENDS Der er stor forskel på, hvilken vej autoindustrien bevæger sig med hensyn til drivlinje verden over i disse år. Mens eksempelvis en gigant som tyske VW satser på elbilerne, tror eksempelvis Japan meget på brændselscellerne.

- Og Kina er altid komplet forskellig fra de globale resultater og tendenserne i USA, påpegede Aline Dodd fra KPMG München, da hun 15. maj deltog i KPMG Acor Tax’ danske seminar, GAES 2019 - eller fremtidens mobilitet i øjenhøjde.

- Kina er oplagt til at gå efter elbilerne, og de gør det. Modsat USA, hvor man tror på konventionel forbrænding og brændselsceller ud fra en råmateriale-analyse, tilføjede hun.

- I Europa er der ingen strategi i bilproduktionen med hensyn til drivlinje-teknologi. Hvert land har stort set sin egen strategi i Europa - jeg ville ønske, man kunne harmonisere den europæiske strategi, sagde Aline Dodd.

Ikke førerløs kørsel foreløbig

Om førerløs kørsel lød hendes dom, baseret på undersøgelsen:

- Det er fint, at man har en langsigtet strategi om førerløs kørsel, men det er ikke noget vi ser inden for de næste fem år, blandt andet fordi de kræver enorme investeringer i infrastruktur rundt om selve bilerne.

- I fremtiden vil vi simpelthen ikke have kapital til frit at vælge, hvilken drivlinje-teknologi man tror på, tilføjede Aline Dodd.

Global analyse nr. 20

Aline Dodd, som er Global Executive for Automotive hos KPMG, gennemgik således en række resultater i KMPG’ s Global Automotive Executive Survey 2019, som er nummer 20 i rækken.

Den nye udgave af KPMG’s globale rapport samler interviews med næsten 1000 ledere i autobranchen og 2500 forbrugere fra hele verden, som giver deres bud på, hvordan den globale bilindustri vokser, forandrer sig og reagerer på nuværende og fremtidige udfordringer og muligheder.

Rune Grøndahl, partner ved KPMG Acor Tax og en del af EMA Automotive Steering Group, takkede på seminaret branchen for deres deltagelse og bidrag til dette års undersøgelse, hvorved Danmark er sat på landkortet.

Interaktiv

Undersøgelsen bringer resultater om alt fra drivlinjer, råmaterialer, digitalisering, nye mobilitetsformer og påvirkning fra tech-selskaber.

Overskriften for dette års globale undersøgelse er "Seamless Vehicle2Grid transition is a treasure of islands".

Der fokuseres i undersøgelsen på fire områder: Megatrends, produktværdi, kundeværdi og økosystem-værdi.

En række autobranche- og finansieringsfolk deltog i seminaret, som blev afholdt hos KPMG i Tuborg Havn i Hellerup.

Den interaktive Global Automotive Executive Survey 2019 kan tilgås via dette link:

https://automotive-institute.kpmg.de

Læs mere om: kpmg
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.578