23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Motor-magasinet
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Hollandsk hjælp til datadrevne servicepakker

Firmaet Crossyn har udviklet en platform, der kan hjælpe bilværksteder med at tilbyde bilservice via indsamlede bilkunde-data.

VÆRKSTED Bilejerne vil gerne have all inklusive og bekvemmelighed via servicepakker til faste priser. Derfor har den tre år gamle hollandske virksomhed Crossyn pæn succes i sit hjemland med at samarbejde med bilforhandlere og bilejerne om at installere OBD-dongles. Dermed kan berigede data via Crossyns Advances Analytics Platform blive til Guld, Sølv eller Bronze-servicepakker med tilvalg af differentieret indhold såsom bilafhentning, vask, hjulhotel og lånebil.



Baggrunden for Crossyn er, at CEO Erik Kamps, der også er skatteadvokat og formand for den europæiske sammenslutning af BMW og Mini-forhandlere, ser bilfabrikker og store samarbejdsaktører presse bilforhandlerne.



Ifølge Crossyn er 71 procent af bilejerne interesseret i såkaldt smart driving solutions, 82 procent ønsker overblik over bilens tilstand og 40 procent er interesseret i serviceaftaler. Crossyns Smart Driving Connected Car er en fordel for værkstedernes planlægning og giver øget kundeloyalitet.



Serviceaftalerne giver desuden branding af brugte bilers tilstand, anfører det hollandske firma.



Crossyns system indbefatter indsamling af op mod 20.000 dataoverførsler fra moderne bilers ofte 800 sensorer, der måler alt lige fra ratvinkel til aktuelt brændstofforbrug. Crossyns system fungerer via 4G simkort. Konkurrenter på indsamling af køredata har ikke servicedelen med, anfører Crossyn, der mener at være alene om at tilbyde sit system, som virker via en app på mobiltelefonen i en fuldt åben standard.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.12