23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Motor-magasinet
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Sådan oplever en grossist støddæmper-markedet

Motor-magasinet har spurgt au2parts, der sælger Sachs støddæmpere, hvordan salget ser ud - også når elbilerne for alvor kommer.

TRENDS En af de store aktører i volumenmarkedet for støddæmpere er mærket Sachs under den store tyske ZF-koncern, der forhandles af autogrossisten au2parts. Vi har stillet fire spørgsmål til indkøbschef Carsten Randrup.

Motor-magasinet: Hvordan oplever au2parts og Sachs salget for støddæmpere i Danmark, Norden og generelt på eftermarkedet?

Au2parts: Salget på støddæmpere er rimelig status quo, dog er der en øget interesse for prisalternative produkter til de helt gamle køretøjer.

Nye biler bliver generelt bedre, hører vi - gælder det også støddæmpernes kilometertal?

I Danmark er der en kombination af bedre veje og længere holdbarhed på dæmperne - det har dog ikke udmøntet sig i et drastisk fald af efterspørgslen på dæmpere.

Hvordan spiller den kommende udvikling i salget af elbiler ind - er der noget her omkring støddæmpere at forholde sig til for jer og værkstederne?

De fleste af de Elbiler, der findes på markedet i dag, er bygget op omkring undervognen fra brændstofdrevne modeller, og derfor har det ikke den store betydning endnu. Den elektriske bilpark i Danmark er ikke rigtig kommet til reparation i eftermarkedet endnu, og derfor er vores erfaring meget begrænset på dæmpere til det segment.

Vil kunderne gerne køre med avancerede støddæmper-systemer?

Vi ser en øget efterspørgsel på reservedele til luftaffjedrede undervogne - det skyldes helt sikkert, at de større modeller fra blandt andet Mercedes og BMW er begyndt at ramme eftermarkedet. Det stiller nye krav til sortiment og kompetencer hos grossisterne.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.079|instance-web03