UGENS TAL Sidste uges tal fra Voxmeters databank CEM Cars Intelligence fremhævede de bilkøbere, der fandt finansieringsmuligheder vigtigt. I forlængelse heraf kigger denne uges tal på dem, der slet ikke finder det vigtigt.
Kommende købere af mærker som Fiat (29%) og Mazda (28,6%) tillægger ikke finansieringsmuligheder særlig betydning, når de skal erhverve sig en bil. Heller ikke købere af Volvo (27,4%), Mercedes (27,2%) og Toyota (26,6%) finder muligheder for finansiering vigtigt. Til sammenligning ligger den totale andel på 23,9%.
Fælles for de bilmærker, der er nævnt i denne artikel, er, at de alle har modeller i den høje prisklasse.
Dette er interessant, da det ville være logisk, at der ved køb af dyre biler ville være brug for finansieringsmuligheder.
Det må antages, at kommende købere af de nævnte bilmærker har tilstrækkeligt med rum i økonomien til en dyr bil og dermed ikke har brug for særlige finansieringsaftaler.
Bilforhandlere kan med tal fra CEM Cars Intelligence blive klogere på, hvem deres kunder er - en viden, de med fordel kan udnytte i deres markedsføring.
Er finansiering vigtig for bilkøberen?
Blandt købere af visse bilmærker spiller finansiering en mindre rolle. Se her hvilke.