23948sdkhjf

Forstå fremtidens muligheder på to dage

| Af Flemming Haslund | Tip redaktionen om en historie

Hjælp, elbilerne kommer! Eller, hold da op for en storm af nye forretningsmuligheder. Der er mange måder at se elbilernes kommen. Eksperter på konferencen Vores Autobranche på Gram Slot anviser problemløsning. PS: Og der er gratis adgang

KONFERENCE Har du skrevet "Gram Slot" i din kalender ud for den 7. og 8. maj? Ellers gør det hellere nu. For over de to dage gi’r konferencen Vores Autobranche, der arrangeres af Motor-magasinet i samarbejde med AutoBranchen Danmark, dig et samlet overblik over, hvordan den firehjulede branche udvikler sig lige nu. Eksperter fra alle hjørner af vores univers vil pege på de mange konsekvenser af udviklingen. Og de vil give konkrete forslag til, hvordan alle - hele føderækken igennem - ikke alene kan tackle udviklingens udfordringer; men vende dem om til nye muligheder.

Kåringen af elbilen Jaguar I-Pace til Den Internationale Årets Bil har gjort det klart for mange, at dette med elbiler ikke er noget en gang "ude i 20’erne." Det er nu.



Og det er netop elbilen og samtlige dens konsekvenser fra fabrik via forhandler og værksted til genbrug, konferencen tager fat på.

Men selv om det er i år og især i 2020, at bilfabrikkerne på det nærmeste oversvømmer markedet med nye biler på elektricitet, glemmer Vores Autobranche ikke, at der også skal sælges benzin- og dieselbiler i morgen. Ja, helst i dag. Også her tager konferencen fat.

Konferencen overordnede emne er elbilerne, fordi de er her. Der er cirka 20 nye elbiler på vej ud i de danske butikker alene i år; i 2020 kommer der endnu flere. Hvilke udfordringer skaber det - ikke mindst for værksteder og det øvrige eftermarked.

Afgørende spørgsmål
for branchen

Branchens fremtid set med de lange briller: 

• Hvordan kommer jeg med på elbilbølgen med start nu?  

• Hvordan servicerer og reparerer jeg en elbil i 2025?  

• Hvordan sikrer jeg min virksomhed adgang til bilens data?  

Branchen set med de korte briller: 
• Hvordan sælger jeg en dieselbil i morgen?  

• Hvordan skaffer jeg den næste lærling?  

Spørgsmålene belyses og besvares af en lang række eksperter fra hele branchen  


Det norske eksempel
Det lysende tal, man jo hører igen og igen fra Norge er jo, at service og reparation falder med 40 procent! Men er der hold i det tal. Talere fra Norge kommer til Gram for at sætte fakta på rygterne. Og fra Holland får vi en række tilsvarende fakta-oplysninger - fra Holland, fordi dette marked i realiteten minder meget mere om det danske end det norske.

Læs også: Vi fik noget at tænke over i Gram

Hvor hurtigt udviklingen kommer til at gå bestemmes jo af hvornår bilfabrikkerne lancerer de nye elbiler - og det er altså nu. Men farten kan øges (eller sænkes) af politikerne på Christiansborg. Hans Engell går på talerstolen og sætter tal på politikernes fart.

Men vi skal også sælge og servicere benzin- og dieselbiler her og nu. Også mulighederne for biler på brændstof stiller konferencen skarpt på.

Digitalisering kommer
Digitaliseringen er det store emne, for nogle den store mulighed og for andre en truende lukning af forretningen, hvis man er et sted i autobranchen uden adgang til bilens data.

Disse to emner, mulighederne især i markedsføring og problemet "ingen adgang" kommer Motor-magasinet og AutoBranchens Danmarks konference rundt om af adskillige talere. En af Europas mest fremsynede forhandler har tunet sin forretning til fremtidens digitale forbruger - hvordan på den helt konkrete måde? Det giver konferencen svar på.

Læs også: BASF tror på mobile malerkabiner

Og de to dage griber også fat om muligheder og begrænsninger i adgang til bilers data. For mange virksomheder kan præcis dette være forskellen på at fortsætte eller forsvinde.

Og apropos det sidste: Den samlede autobranche står foran mange muligheder. Men virkeligheden er for nogle, at det ender med at måtte dreje nøglen om. Færdig.

Blandt konferencens talere, der for mange vil give mest stof til eftertanke, er Glenn Larsen fra Rørvig Auto. Han vil fortælle om, hvordan han og medarbejderne forbereder sig på vilkårene for det lille værksted.

Andre konkrete emner på Vores Autobranche er: Kvinder i autobranchen, underforstået flere kvinder i autobranchen, arbejdskraft, det vil sige manglen på arbejdskraft, uddannelse, leasing, forsikring, generationsskifte, autolakering. Plus en reminder: GDPR, har du nu styr på persondata? Ellers giver Vores Autobranche muligheden for en opfrisker.

Læs mere om konferencen her

Om Vores Autobranche

Hvad: Konference over to dage 
Indhold: Taler, debatter, workshops 
Emne: Det store kig ind i bilbranchens fremtid 
For hvem I: For alle typer virksomheder i autobranchen 
For hvem II: Alle, især værkførere, ledere, udviklere, direktører, ejere 
Hvornår: Tirsdag den 7. og onsdag den 8. maj 
Hvor: Gram Slot, Gram 
Arrangør: Motor-magasinet sammen med AutoBranchen Danmark 

PS: Billetter er gratis frem til 7/4 

Hold dig opdateret med Motor-magasinet
Er du abonnent? Bliv abonnent

Med et abonnement får du ubegrænset adgang til online avisen. Læs avisen online

Kommentarer (0)
Forsiden lige nu

Ingen ens drivlinje-strategi i Europa

KPMG giver sine bud på megatrends i autoindustrien verden over.

Plus

Tilliden er væk, Skat!

Ude og inde i autobranchen i uge 20

Gode penge i ren luft

Danske Dinex øger salget og fordobler overskuddet til over 100 millioner kroner.

Nyhedsbrev

LEDER Det vigtigste bilvalg

Online Avis Arkiv

Q&A: Nikolaj Villumsen

Karteller, bildata og grønne biler. Tidligere har vi spurgt en socialdemokrat, en DF’er og en Venstremand. Nu er det Nikolaj Villumsen fra Enhedslisten, der som den sidste kandidat svarer på spørgsmålene op til EP-valget.

Præsident bortauktionerer Lamborghini for at hjælpe fattige

Casper Elgaard gør comeback

Copenhagen Historic Grand Prix lokker Casper Elgaard ud af pensionisttilværelsen

Plus

Semler skærer ned på antallet af VW-forhandlere

De danske VW-forhandlere får nye kontrakter fra 1. april 2020 - ligesom i hele Europa. Det betyder færre ejere, mens antallet af udsalgssteder bevares.

Plus

AutoIndex: Bilejere er tilfredse

Der er fremgang at spore på alle parametre for samtlige 21 bilmærker i årets AutoIndex. Fiat må dog fortsat tage sig til takke med rollen som bundskraber i samtlige kategorier.

Verdenskunstner har krævet to millioner i erstatning

Den kinesiske kunstner Ai Weiwei har hevet danske Selmer i retten reklame for ny VW Polo i 2017. Semler kalder det en menneskelig fejl

Plus

Q&A: Morten Løkkegaard

2

Norsk elbil-boom fortsætter

Plus

Her er bilbyggerens bedste cowboytricks

Ude og inde i autobranchen - uge 19

Bil-gigant rykker

Plus

Hvad 13 partier vil med bilerne

Samtlige politiske partier mener noget om biler og afgifter, også det nyeste parti.

Plus

Hver 6. forhandler er væk om 6 år

Forhandlerne sælger biler som aldrig før. Alligevel tegner fremtiden dyster, viser en medlemsundersøgelse fra Bilbranchen DI.

Kunstner hiver Semler i retten

Tre dommere i Retten i Glostrup skal vurdere, om Ai Weiweis ophavsret blev krænket i reklame for ny bil.

Plus

Luksusbilhus med nyt underskud

My Garage, der ejes af Lego-milliardæren Anders Kirk Johansen, har igen Ferrari-røde tal på bundlinjen.

Ferrari bilhus åbnet i Lyngby

8500 kvadratmeter til et stort arkitekttegnet bildomicil, der rummer virksomheden Formula - den danske forhandler og importør af de italienske bilikoner Ferrari og Maserati.

Plus

Konkurser i autobranchen i april

Plus

ANALYSE: Derfor er EP-valget vigtigt

EU spiller en afgørende rolle, når det vilkårene autobranchen. Derfor skal du følge med i valgkampen.

Plus

Sound-design til Fiesta

Hjernemadsen er på bilsælgere

Plus

Ude og inde i autobranchen - uge 17 og 18

Tom K. - legenden på Le Mans

Plus

Ude og inde i autobranchen fra uge 17

Citroën i Vejle er konkurs

Gennembrud for serviceaftaler

Nordjysk bilhus fejrer 80 års dag

Fordelsprogram for bilforhandlerne

Ajour med autobranchen

Ude og inde i autobranchen

Frygt for aflyste afgifter drev bilsalget til ny rekord

Er det i år, du skal prøve at køre trackday?

Se alle Medlemmernes egne nyheder

“Sammen opnår vi topresultater”

Dansk Procesventilation har færdiggjort udsugning/filtrering af svejserøg, slibestøv og let olietåge

Djævelsk lang rækkevidde – Hyundais brintbil koster under 600.000 kroner

Pas på indavl, når du ansætter

Biler - dem sælger man da på nettet!

Tre nye kollegaer hos SSI SCHÄFER

Dansk Procesventilation har færdiggjort ATEX punktudsugning hos nkt Cables

Velkommen til virkeligheden – vi kører 750 km i Hyundais elbil

Dansk Procesventilation har færdiggjort endnu en olietågeløsning hos Lem Beslagfabrik

Dansk Procesventilation har færdiggjort udsugning og filtrering af svejserøg & slibestøv hos CL Smed

Den Gamle By går digitalt med nye omklædningsskabe

Det nye smykkeskrin – Range Rover Evoque er tilbage

Nyt mundstykke i sortimentet

Dansk Procesventilation har færdiggjort udsugning af coating pulver-støv hos Boehringer Ingelheim

Nu også originale Volvo reservedele, direkte fra Tyskland

Vinder af hjemmeside fundet

Dansk Procesventilation har færdiggjort udsugning af Calcium-sulfat dampe hos Boehringer Ingelheim

Skynd dig - sidste chance for tilmelding Biltorvets Årsdag

Dansk Procesventilation har færdiggjort projekt med olietågeudsugning fra CNC-maskine

Elektrisk stjerne – her er priserne på Mercedes EQC

Dansk Procesventilation har færdiggjort centralstøvsuger til Abenas nye pro...

Total lancerer banebrydende produkter til el- og hybridbiler

Sådan kommer du hurtigt i drift med lagerautomaten

Sidste chance! Vind 10.000 kr på under ét minut

NYHED: 2-søjlet autolift med topramme

Send til en kollega

0.217