23948sdkhjf

Forstå fremtidens muligheder på to dage

| Af Flemming Haslund | Tip redaktionen om en historie

Hjælp, elbilerne kommer! Eller, hold da op for en storm af nye forretningsmuligheder. Der er mange måder at se elbilernes kommen. Eksperter på konferencen Vores Autobranche på Gram Slot anviser problemløsning. PS: Og der er gratis adgang

KONFERENCE Har du skrevet "Gram Slot" i din kalender ud for den 7. og 8. maj? Ellers gør det hellere nu. For over de to dage gi’r konferencen Vores Autobranche, der arrangeres af Motor-magasinet i samarbejde med AutoBranchen Danmark, dig et samlet overblik over, hvordan den firehjulede branche udvikler sig lige nu. Eksperter fra alle hjørner af vores univers vil pege på de mange konsekvenser af udviklingen. Og de vil give konkrete forslag til, hvordan alle - hele føderækken igennem - ikke alene kan tackle udviklingens udfordringer; men vende dem om til nye muligheder.

Kåringen af elbilen Jaguar I-Pace til Den Internationale Årets Bil har gjort det klart for mange, at dette med elbiler ikke er noget en gang "ude i 20’erne." Det er nu.



Og det er netop elbilen og samtlige dens konsekvenser fra fabrik via forhandler og værksted til genbrug, konferencen tager fat på.

Men selv om det er i år og især i 2020, at bilfabrikkerne på det nærmeste oversvømmer markedet med nye biler på elektricitet, glemmer Vores Autobranche ikke, at der også skal sælges benzin- og dieselbiler i morgen. Ja, helst i dag. Også her tager konferencen fat.

Konferencen overordnede emne er elbilerne, fordi de er her. Der er cirka 20 nye elbiler på vej ud i de danske butikker alene i år; i 2020 kommer der endnu flere. Hvilke udfordringer skaber det - ikke mindst for værksteder og det øvrige eftermarked.

Afgørende spørgsmål
for branchen

Branchens fremtid set med de lange briller: 

• Hvordan kommer jeg med på elbilbølgen med start nu?  

• Hvordan servicerer og reparerer jeg en elbil i 2025?  

• Hvordan sikrer jeg min virksomhed adgang til bilens data?  

Branchen set med de korte briller: 
• Hvordan sælger jeg en dieselbil i morgen?  

• Hvordan skaffer jeg den næste lærling?  

Spørgsmålene belyses og besvares af en lang række eksperter fra hele branchen  


Det norske eksempel
Det lysende tal, man jo hører igen og igen fra Norge er jo, at service og reparation falder med 40 procent! Men er der hold i det tal. Talere fra Norge kommer til Gram for at sætte fakta på rygterne. Og fra Holland får vi en række tilsvarende fakta-oplysninger - fra Holland, fordi dette marked i realiteten minder meget mere om det danske end det norske.

Læs også: Krav om højere skrotpræmie

Hvor hurtigt udviklingen kommer til at gå bestemmes jo af hvornår bilfabrikkerne lancerer de nye elbiler - og det er altså nu. Men farten kan øges (eller sænkes) af politikerne på Christiansborg. Hans Engell går på talerstolen og sætter tal på politikernes fart.

Men vi skal også sælge og servicere benzin- og dieselbiler her og nu. Også mulighederne for biler på brændstof stiller konferencen skarpt på.

Digitalisering kommer
Digitaliseringen er det store emne, for nogle den store mulighed og for andre en truende lukning af forretningen, hvis man er et sted i autobranchen uden adgang til bilens data.

Disse to emner, mulighederne især i markedsføring og problemet "ingen adgang" kommer Motor-magasinet og AutoBranchens Danmarks konference rundt om af adskillige talere. En af Europas mest fremsynede forhandler har tunet sin forretning til fremtidens digitale forbruger - hvordan på den helt konkrete måde? Det giver konferencen svar på.

Læs også: AutoBranchen Danmark savner svar fra den nye regering 

Og de to dage griber også fat om muligheder og begrænsninger i adgang til bilers data. For mange virksomheder kan præcis dette være forskellen på at fortsætte eller forsvinde.

Og apropos det sidste: Den samlede autobranche står foran mange muligheder. Men virkeligheden er for nogle, at det ender med at måtte dreje nøglen om. Færdig.

Blandt konferencens talere, der for mange vil give mest stof til eftertanke, er Glenn Larsen fra Rørvig Auto. Han vil fortælle om, hvordan han og medarbejderne forbereder sig på vilkårene for det lille værksted.

Andre konkrete emner på Vores Autobranche er: Kvinder i autobranchen, underforstået flere kvinder i autobranchen, arbejdskraft, det vil sige manglen på arbejdskraft, uddannelse, leasing, forsikring, generationsskifte, autolakering. Plus en reminder: GDPR, har du nu styr på persondata? Ellers giver Vores Autobranche muligheden for en opfrisker.

Læs mere om konferencen her

Om Vores Autobranche

Hvad: Konference over to dage 
Indhold: Taler, debatter, workshops 
Emne: Det store kig ind i bilbranchens fremtid 
For hvem I: For alle typer virksomheder i autobranchen 
For hvem II: Alle, især værkførere, ledere, udviklere, direktører, ejere 
Hvornår: Tirsdag den 7. og onsdag den 8. maj 
Hvor: Gram Slot, Gram 
Arrangør: Motor-magasinet sammen med AutoBranchen Danmark 

PS: Billetter er gratis frem til 7/4 

Hold dig opdateret med Motor-magasinet
Er du abonnent? Bliv abonnent

Med et abonnement får du ubegrænset adgang til online avisen. Læs avisen online

Kommentarer (0)
Forsiden lige nu

Bølge af tyverier af lånte biler

Dansk Folkeparti vil give bilforhandlere adgang til register for at hjælpe dem mod svindlere.

Biltyverier: Branchen hårdt ramt

Tre aktuelle sager fra branchen. Hos fynsk AutoMester er man dybt rystet. Plus guide til at løse problemet med falske kørekort

Plus

Franske biler som premium

PSA går all in med DS - premiummærket, der skal bide skeer med de driftssikre tyskere. Ny Mini-SUV skal sætte turbo på salget.

Ørsted skifter til elbiler

Nyhedsbrev

8.217 modtager dagligt nyhedsbrevet.

Se det seneste nyhedsbrev. Annoncér i nyhedsbrevet

Bilforhandler får medhold i principsag

En bilforhandler hæfter ikke for fejl og mangler, når årsagen hertil kan henføres til ændringer, som bilkøberen selv har foretaget på bilen. Dansk Bilforhandler Union glæder sig over dommen i den seks år lange BMW-sag.

Online Avis Arkiv

Omnicar konkurs i Danmark

Svensk Bilgaranti/Fragus har taget over. Fremover satser it-selskabet kun på importører, store bilhuse og værkstedskæder, men ikke på enkeltstående bilforhandlere og værksteder.

Kan man polere en bil med blot en vandslange?

Hæld et nyt vidundermiddel i højtryksspuleren - sprøjt - skyl - tør. Og bilen er poleret. Vi prøver Meguiar’s nye vask/voks med navnet Snow Foam.

Ude og inde i autobranchen - uge 32

Max. 60 i timen, Kenneth

Kender du Saust, Kenneth Saust - det tætteste man kan komme en dansk Mr. Yokohama. Tro os - han har lige taget et af livets skarpe sving, et af dem, der normalt tages med passende lav fart. Hvis man altså ikke lige er Saust.

Konkurser i juli i autobranchen

Ajour med de korte nyheder fra autobranchen

Godt gang i salget af grønne biler i juli

Der var en mangedobling af salget af el- og hybridbiler i juli. Også det samlede tal er tilfredsstillende, mener de danske bilimportører.

Plus

Udsigt til høje bøder for brud på datasikkerheden

Datatilsynet lægger op til at udstikke gigantbøder til virksomheder for ikke at overholde reglerne.

Kevin Magnussen sagde ja til sin Louise på Fyn

Plus

Slut med Renault Clio som stationcar

Renault er klar med en stærk opdatering af minibilen Clio med gode køreegenskaber og imponerende interiør.

Fra biløkonom til medindehaver

Når en uddannelse som biløkonom suppleres med talent, passion og hårdt arbejde, ligger alle muligheder i branchen åbne. Jacob Møller Vasegaard er et godt eksempel på dette, da han netop er blevet partner hos Core Leasing.

Sig hallå til Mikaela

Plus

BILTEST FOR PRO Ford Focus 1,5 Active

Ford må være tilfredse med salget af den nye Focus. En af varianterne kører på høje dæk og på høje fjedre - kan versionen Active være med til at øge bilens popularitet?

Albon overtager Gaslys Formel 1-sæde hos Red Bull

Kia klar med nyt gear til hybridbiler

Kia Motors præsenterer nu verdens første Active Shift Control-teknologi til hybridbiler

1

Danskerne vil have mellemklassebiler

Størstedelen af danskerne vil investere i biler i klassen 200.000 - 399.000 kroner, mens der er tilbagegang for minibilerne.

Hybridbil helt uden kobling

Plus

Ny leasingløsning til drømmebiler

Værksted på folkeaktier

LEDER: Motor-magasinets chefredaktør Flemming Haslund samler i sin leder op på sommerens tendenser - og ser forude et ny måde at have værksted på.

Ajour med autobranchen: Branchemøde om ladestandere

Ude og inde - uge 27

DF vil give bilforhandlere adgang til register

Ude og inde i autobranchen - fra juli

Ung dansker snupper sin første sejr i Formel 3

Dieselgate
Tidligere Audi-direktør er formelt sigtet efter dieselsnyd

Smuk natur, flotte biler - og racerløb

Aston Martin-aktier får nye tæsk efter tab

2

Professor: Vi bør droppe biobrændsel i benzin og diesel

Energisektor: Elnet til biler kræver ny politisk plan

Ny triumf for dansk verdensmester i sportsvognsracing

Magnussen ærgrer sig: Grosjean drejede ind i mig

Se alle Medlemmernes egne nyheder

Momentomformere til automatgearkasser

Miljøskabe af PolyStore er for syret!

Den hjemvendte superhelt – Toyota Supra en fest fra fortiden

Herth + Buss / Jakoparts, direkte fra Tyskland

Miljøcontainer, walk-in skabet til din virksomhed

Breaking news

Brugttest: Made in China - Volvo S90 D4

Hvad er farligere end din svigermor?

Herth + Buss Jakoparts, direkte fra Tyskland.

Biltorvets debut på racerbanen stor succes

Originale Mercedes, reservedele, direkte fra Tyskland

Procesudsugning på autoværksted

#askwashtec

Drypper det på gulvet?

Ny bilvask hos Ole Jensen i Kalundborg

Ford Mustang GT – ti trin til himlen

ShieldTecs Ultra & ShineTecs Ultra - Best shine meets best protection.

Fokus på værksteder: Bliv klar til uanmeldt besøg fra Arbejdstilsynet

Vind billetter til Copenhagen Historic Grand Prix

Toyota henter Camry ud af alderdomshjemmet

Udviklingen i bilvaskemarkedet?

Velkommen til Varde Bilvask

Bor I i et sølvbryllupskvarter?

Har du overvejet en SUV som firmabil?

Legendarisk fælgdesign genopstår

Send til en kollega

0.355