23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Motor-magasinet
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Brug af Facebook skaber flere klik

Bilbasen har i de seneste måneder testet et nyt annonceprodukt, der skaber hidtil usete konverteringsgrader. Omdrejningspunktet er data og et samarbejde med Facebook.

DATA Forbrugerne har fået nok af reklamer, der ikke er relevante for dem. Det gælder både på de klassiske medier, men især på sociale medier. Nøgleordet til at gøre op med overfloden af irrelevante eksponeringer er relevans og brug af data.

Derfor lancerer Danmarks største brugtbilsbørs Bilbasen et avanceret annonceringsprodukt, der har vist helt ekstraordinære testresultater.

- Jeg har aldrig set klikrater på niveau med dette produkt. På vores test har vi klikrater på mellem 20 og 30 procent, hvilket er helt uhørt" siger Jacob Thiesen, head of digital hos Audi Danmark.

Kort beskrevet så er det kombinationen af brugerdata fra Bilbasen og Facebooks algoritme, der skaber udgangspunktet for at eksponere relevante produkter for brugerne på Facebook.

- I min optik er det svært for os at finde en online-platform, hvis data matcher Bilbasens på mængde og relevans. Og samtidig så har Facebook udviklet en algoritme, der er helt unik i forhold til at finde de rette, potentielle bilkøbere. Kombinationen af Bilbasens data og Facebook algoritmen er meget stærk for os som annoncør, mener Jacob Theisen.

Audi Danmark har i stigende grad fokus på at få forbrugerne ledt hen til deres digitale showroom på nettet. Markedsføringsstrategien handler både om specifikke produkter og hele tiden at være tilstede med høj relevans. Her spiller datadreven markedsføring en afgørende rolle.

Kompliceret udviklingsforløb

Bilbasen har gennem de seneste par år investeret massivt i at kunne tilbyde et avanceret, datadrevet annonceringsprodukt på sociale medier.

Udviklingen har haft fokus på relevans og brug af den store mængde brugerdata, som opsamles via de 650.000 månedlige besøgende. Omdrejningspunktet for at skabe relevans er en række kriterier, der skal være opfyldt for at bilkøberen bliver eksponeret for produkterne, og derved bliver effekten af annonceringen meget stærk.

- Vores test i samarbejde med annoncørerne og forhandlerne viser, at vores fokus på relevans med udgangspunkt i dynamiske målgrupper og produktkataloger har været helt rigtig, og nu går vi i markedet med det stærkeste datadrevne markedsføringsredskab i bilbranchen, siger Nikolaj Larsen, direktør for Bilbasen og eBay’s danske motoraktiviteter.

Han oplyser, at produktet i første omgang henvender sig til bilforhandlere og bilimportørerne, men på sigt kan produktet udvides i forhold til andre annoncører. bauer

BREAKING
{{ article.headline }}
0.126|instance-web03