STYRING Nøglen til succes for en virksomhed, der sælger mange forskellige varenumre er at have styr på lagerbeholdningen - såkaldt supply chain management.
Grossisten FTZ er netop sådan en type virksomhed, som håndterer mere end 300.000 forskellige reservedele og forsyner over 11.000 kunder i Danmark - herunder egne kæder som Automester, Din Bilpartner og CarPeople.
FTZ har valgt en ny leverandør til opbygning af et it-baseret lagerstyringssystem fra Relex Soutions. Målet er at kunne håndtere lageret mere effektivt for at sikre, at alle reservedele altid er tilgængelige uden at binde millioner af euro i overskydende dele. Desuden skal løsningen hjælpe med at reducere antallet af bestillinger og de dertilhørende omkostninger.
- Vi var nødt til at erstatte vores gamle system med noget der ville give os bedre proceshåndtering, en mere effektiv forsyningskæde og, vigtigst af alt, garantere høj tilgængelighed, siger Christian Heimer, Vicedirektør Logistik, IT & Indkøb.
Op og køre til sommer
Også Relex Soutions er tilfreds med aftalen:
- Vi er glade for at samarbejde med FTZ og ser frem til at levere på vores løfter om at forbedre lageromsætningen og tilgængelighed samtidig med at der opretholdes et højt serviceniveau, siger Søren Christensen, Country Manager, Relex Solutions Danmark. Han fortsætter:
- Vi er kun glade, hvis vores kunder er glade. Optimering af en forsyningskæde med hundrede tusinder af unikke produkter på tværs af adskillige lokationer er lige præcis den slags udfordringer, vi elsker at løse.
Projektet blev kickstartet i løbet af december 2018 med målet om at have systemet fuldt operationelt i slutningen af sommeren 2019.
FTZ opgraderer sin lagerstyring
Ny leverandør skal optimere driften inden for supply chain management