23948sdkhjf

Succes med serviceaftaler

Flere gode råd fra to bilforhandlere, som sælger mange serviceaftaler.

KUNDELOYALITET Under overskriften "Sådan får du succes med serviceaftaler" havde det danske software-firma OmniCar inviteret primært danske bilforhandlere til en eftermiddag på Munkebjerg Hotel ved Vejle den 17. januar, hvor blandt andre Eva Steensig, forbruger- og livsstilsekspert, samt motorsportsstjernen Kevin Magnussen talte.

Claus T. Hansen, koncerndirektør for OmniCar, opsummerede til en start tre vigtige argumenter for brugen af OmniCars værktøj til salg og håndtering af serviceaftaler, og hvordan det giver større kundeloyalitet og fast meromsætning hver måned.

- Det handler om uafhængighed af de store net-udbydere, uafhængighed af bilimportørerne og et stærkt redskab til opslag og mersalg, påpegede han.

Det virker i Virum

OmniCar havde inviteret to super-ambassadører for selskabets løsninger, og de svarede efterfølgende på adskillige spørgsmål fra de 45 deltagere.

Først var det indehaver Rasmus Wernblad fra Citroën-forhandleren Virum Auto med 35 medarbejdere.

Firmaet har gennem årene lavet en del serviceaftaler via importøren, men fik sidst i 2017 sin egen platform for at øge fleksibiliteten og kunne bygge ekstra ting på.

- Vi bruger nu mindre tid på hver kunde, fordi det med serviceaftaler kører helt automatisk. Vi har god succes med at sælge serviceaftaler, og det virker. Desuden er der mulighed for forøget gensalg, sagde Rasmus Wernblad.

- Vi laver typisk fem-årige aftaler. Vi har fået gladere kunder, fordi de ikke længere ser servicen som et problem. Men det er vigtigt, at alle afdelinger er med på projektet, rådede han.

Virum Auto har opnået et salg af serviceaftaler på 25 procent af det samlede salg.

- Der skal være opbakning fra alle i virksomheden, start med simple produkter og byg på samt hav fokus på emnet, anbefalede Rasmus Wernblad sine kolleger.

Succes ved udleveringen

- Det vigtigste er at gøre det til en vane at sælge servicekontrakter - ikke være bange for det, men tryg, lød rådet fra salgschef Christian Ribergaard fra Maul Biler i Skanderborg (Nissan- og Skoda-forhandler).

Maul Biler er ret ny kunde hos OmniCar - og kun når det gælder Nissan - og målet er at sælge 15 servicekontrakter om måneden.

Her har salgskonsulent Mathias Schaadt-Hansen haft størst succes med først at sælge servicekontrakten i forbindelse med selve udleveringen af den nye bil.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.103