23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Motor-magasinet
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Tækkelige drømme - og bare damer

Pirelli er nok en gang leveringsdygtig i en anderledes kalender, mens både Würth og Liqui Moly (næsten) gør som de plejer.

HUD Den italienske dækspecialist Pirelli har i adskillige år formået at få omfattede omtale i alverdens livsstilsmagasiner grundet deres altid ukonventionelle kalender. Lang tid før, der var noget, der hed #metoo og politisk korrekthed, har Pirelli udsendt sofistikerede og elegante kalendere, der ikke havde mere eller mindre afklædte kvinder som motiv.

I 2016 år skød stjernefotografen Annie Leibovitz Pirelli-kalenderens motiver, der var kvinder, der ikke havde opnået deres berømmelse grundet deres udseende som eksempelvis tennisstjernen Serena Williams komikeren Amu Schumer, rockpoeten Patti Smith og den afdøde John Lennons kone, Yoko Ono. Året efter var det fotografen Peter Lindbergh, der portrætterede uretoucherede Hollywood-kvinder uden makeup. Sidste år var det temaet Alice i Eventyrland udelukkende med sorte modeller.

Pirelli har udgivet sine kalendere siden 1964.

Og i år er temaet drømme og igen er det ikke husarerne, der lefles for. På de 12 måneder ses fire modeller topmodellen Gigi Hadid, skuespilleren Julia Garner, balletdanserinden Misty Copeland og skuespilleren Laetitia Casta - alle fuld påklædte - i hver deres drømmesekvens.

Wurth og Liqui Moly
Tyske Würth er autobranchens største leverandør af pigekalendere; 750.000 på verdensplan - heraf 10.000 i Danmark.

Også i år - som det har været tilfældet de seneste mange år - er fotolokaliteten indbydende, eksotiske strande - i år er det Mexico. Pigerne er med årene blevet noget mere påklædte, så man efterhånden kan forveksle kalenderen med et katalog fra Sports Illustrated Swimsuit, der viser badedragter på fotogene modeller.

Helt traditionel er olieleverandøren Liqui Moly’s bud. Her er motiverne hurtige biler og bare damer. Dog ikke så bare som tidligere, men alligevel mere end det er tilfældet for Würth.

Peter Baumann, marketingchef hos den tyske olie- og additivspecialist, forklarer:

- Den er tænkt som et lille lyspunkt i den stressede hverdag på værkstedet, siger Peter Baumann, der tilføjer, at hvis man mere er til action og køredynamik, udgiver Liqui Moly som altid også en motorsportskalender. Den dækker hele spektret: MC, touringbiler og løbslastbiler, både på vej og i terræn.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.078