23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Motor-magasinet
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Danskerne bemærkede dårlig omtale af VW

Medieomtalen af Volkswagen har siden afsløringen af Dieselgate været overvejende negativ. Og det bekræfter ugens tal fra Voxmeter.

HOLDNINGER VW kom for alvor i mediernes søgelys i slutningen af 2015, da deres fusk med dieselbilers forurening kom frem. Men hvordan har Dieselgate påvirket danskernes vurdering af VW i medierne? Voxmeter har set på udviklingen i VW’s medieomtale fra 2016 til nu, fordelt på kvartal og år.

Til VW’s lettelse er deres negative medievurdering faldet drastisk siden 2016. Hvis vi sammenligner 1. kvartal i 2016 med 2018, er andelen der vurderer deres omtale til at være negativ faldet fra 28,4 procent til 4,6 procent hvilket er en udvikling på 23,8 procentpoint.

Hvis vi ser VW’s totale vurdering, er det dog lidt bittersødt, da deres andel af negative vurderinger på 11,8 procent er 237 procent højere end gennemsnittet på 3,5 procent. bauer

BREAKING
{{ article.headline }}
0.109|instance-web02