PORTRÆT Hvad er det, de kan - de to 40-årige enæggede tvillinger Anders og Martin Skorstensgaard - når det handler om at drive virksomhed? De åbner det ene succesfulde Skorstensgaard-værksted efter det andet, og støvsuger især mærkeværkstederne for kunder og gode medarbejdere.
Hemmeligheden ligger i sloganet "Til tyske værkstedspriser" samt deres McDonalds-lignende koncept; blot med den forskel, at halvflade burgere er erstattet af struttende sunde værksteder, der kører snorlige efter et hjemmelavet koncept; Det såkaldte Business Intelligence System.
Motor-magasinet har sat brødrene i stævne for at få deres historie. Og opskriften på deres succes. Det kommer vi tilbage til. Først lidt om starten på Skorstensgaard-eventyret.
Begge produktionsteknologer
Tvillingerne med de tyske priser accelererer
Den privatejede værkstedskæde Skorstensgaard tordner fremad. De mekaniker-uddannede tvillinger Anders og Martin har udviklet deres helt eget virksomheds- og træningskoncept.