23948sdkhjf

Facebook er ikke for Volvo-ejere

Ugens Voxmeter viser, hvilke bilejere, der benytter de sociale medier.

SOME Danskerne er blandt verdens mest flittige internetbrugere. Derfor kan det være nyttigt at vide, hvilke hjemmesider der bliver besøgt af flest bilejere, og dermed hvem der muligvis ser dine reklamer.

I denne uge afslører Voxmeter, hvilke bilejere der hyppigst benytter de tre populære hjemmesider og sociale tjenester; Facebook, YouTube og LinkedIn. For alle danskere, gælder det, at 80 procent er på Facebook, mens henholdsvis 55 og 34 procent benytter YouTube og LinkedIn. Det viser 2017-tallene fra AudienceProjects. Danske bilejere er mindre på Facebook end gennemsnittet, mens de er mere flittige på YouTube og LinkedIn.

Når det gælder Facebook, har Kia-ejere den største andel af Facebook-brugere. Med 77,8 procent, er dette mærke lige foran både Renault, med 75,2 procent og Fiat med 72,3 procent.

Derimod har Volvo en lavere andel af ejere, som benytter sig af Facebook. Hvor Volvo blot har 53,3 procent ejere, der benytter Facebook, finder vi BMW- og Alfa Romeo-ejere i samme ende, med hhv. 60,0 procent og 61,1 procent.

Angående brugen af YouTube, finder vi Seat som det bilmærke med størst andel ejere, der benytter denne hjemmeside. Med 66,2 procent af ejerne, som bruger YouTube, ligger Seat en anelse over både BMW og Audi, hvis ejere har andele på hhv. 64,2 procent og 63,6 procent Mindre hyppige brugere finder vi hos ejere af mærkerne; Mercedes-Benz, Alfa Romeo og Nissan. Her er andelene på 49,9 procent 50,8 procent og 51,5 procent.

Blandt Audi-ejerne finder vi den største andel af LinkedIn brugere med 35,8 procent.

Andre flittige brugere kan ses hos Alfa Romeo og BMW, hvor 31,9 procent og 31,5 procent af ejerne benytter denne hjemmeside.

Suzuki, Hyundai og Fiat har de laveste andele af bilejere, der bruger LinkedIn, med henholdsvis 18,6, 20,8, og 21,3 procent.

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.125