23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Motor-magasinet
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Hvad betyder bilens design?

Premiummærker sælges også på designet, viser tal fra Voxmetermeter, mens to Japanske mærker tilsyneladende ikke sælges på udseendet.

ANALYSE Et godt bildesign kan skabe et godt førstehåndsindtryk for kunden. Voxmeters seneste tal viser, at især Mercedes-Benz, BMW og Alfa Romeo tiltrækker de designbevidste kunder.

Hele 79,3 procent af respondenterne, der overvejer Mercedes-Benz som deres næste bil, svarer, at design vil få indflydelse.

For BMW og Alfa Romeo er tallene 74,5 procent og 73,6 procent henholdsvist.

I den modsatte ende af skalaen ser vi bilmærkerne Suzuki, Toyota og Skoda, tiltrække kunder der i mindre grad lægger vægt på bildesignet. Med henholdsvis 36,1 procent, 36,5 procent og 36,9 procent svarer potentielle købere af disse mærker i langt mindre grad, at købet påvirkes af designet.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.094|