UTILFREDSHED Én dårlig oplevelse - så falder 18 procent af kunderne fra.
Sådan ser det ud, når man kigger på mærkeværkstedskunderne, som har haft en dårlig værkstedsoplevelse. Det er en hård realitet, men det går simpelthen ikke længere, at man ikke retter op på de dårlige oplevelser.
Ugens tal fra Voxmeter viser nemlig, at bare én dårlig oplevelse hos mærkeværkstedet betyder, at næsten hver femte af kunderne, tager til det frie værksted næste gang.
Blandt de, der sidst brugte et frit værksted, som ligeledes har haft en dårlig oplevelse, vælger hele 12 procent af kunderne at gå til mærkeværkstedet næste gang.
Det er værd at bemærke, at 98 procent af mærkeværkstedskunderne, som derimod senest havde en god oplevelse, genvælger mærkeværkstedet næste gang. Det samme gør sig gældende for 93 procent af de frie værkstedskunder. Det er vidst på tide, at man ser en utilfreds kundens henvendelse som hvad det i realiteten er - En chance til, så I kan fastholde kunden.
Så mange kunder vælger nyt værksted
En dårlig oplevelse på et værksted får kunderne til at springe fra, viser ugens Voxmeter.