23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Motor-magasinet
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Opfordring: Reparation i stedet for skift

Mulighederne for at reparere et ophæng, der er rustet eller vibreret over, er blevet meget større, og firmaet tilbyder HJS adskillelige repsæt.

OPHÆNG Tit hænder det, at lyddæmperen eller røret ikke fejler noget, mens beslaget, som skal sikre, at udstødningen holdes på plads, er rustet af. Kuren kan være at skifte den pågældende sektion ud, men alternativt kan man i stedet vælge at reparere, og her tilbyder firmaet HJS en lang række muligheder til en meget stor del af bilparken. Det er blandt andet til mærker som BMW, VAG-gruppen, PSA-gruppen, Mercedes-Benz, Opel, Nissan, Renault, Dacia og flere andre.

Vurderes en reparation for besværlig eller for omstændelig, er man tilbøjelig til at vælge den hurtigste løsning, nemlig en udskiftning. Men folkene hos HJS ved godt, at det er er sådan, det hænger sammen, så derfor involverer deres bud på en reparation hverken brug af svejseværk eller vinkelsliber.

I stedet hedder løsningen reparation med almindelige, men alligevel specielle clamps, som allerede har det korrekte pågældende beslag påsvejset og samtidig inkluderer reparationssættet også et nyt gummiophæng. Her er udvalget igen stort, og det dækker et stort antal bilmærkert og reparationssættene indeholder alt det, der skal bruges til at genetablere det ophæng, der måtte være knækket eller rustet over.

Gummiet der anvendes i gummiophængene er syntetisk og kaldes EPDM gummi, altså Ethylen Propylen Dien Monomer gummi, som er en speciel gummitype, som er modstandsdygtig overfor varme og kemikalier, mens den samtidig bevarer sin elasticitet og ikke har tendens til at revne selv over en lang tidshorisont.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.152|