23948sdkhjf

Skorstensgaard klar som landskæde

Brødrene bag har foretaget en massiv investering i stramning af konceptet og er nu et godt bud på en stærk, landsdækkende værkstedskæde.
KÆDEKONCEPT På administrerende direktør Anders Skorstensgaards kontor er der netop blevet opsat et stort magnetisk Danmarkskort. Foreløbigt er de seks byer Kolding, Fredericia, Odense, Aarhus, Ballerup og Vejle markeret med det nye, røde Skorstensgaard-logo, men kortet er billedliggørelsen af, at han og tvillingebroderen Martin, der er virksomhedens driftsdirektør, er parate til folde konceptet ud og indtage hele landet over de kommende år.

- Vi har brugt det sidste år, og en stor sum penge, på at udvikle og forfine vores koncept, så det nu står helt skarpt. Vores intention er at blive en landsdækkende kæde. Det kræver, at vi altid tager imod kunderne på samme gode måde og yder en ensartet høj kvalitet og service til en konkurrencedygtig pris, siger Anders Skorstensgaard.

Vil være bedst
Virksomheden har fået nyt logo og hjemmeside har fået et løft, der er lavet merchandise, som i montrer pryder alle kædens værksteder. Men ifølge Anders Skorstensgaard, så er det først og fremmest konceptets indhold og produkterne, der skal gøre Skorstensgaard til landets bedste, frie værkstedskæde.

At indtage den position stiller store krav til medarbejderstaben.

- Vi vil have de bedste medarbejdere, der findes i Danmark. Ikke blot fagligt, men også dem, der har forståelsen for at yde service og ambitionen om, at vi hele tiden skal være blandt de bedste. Det kan så godt ende med at betyde, at vi bliver et mindre antal værksteder end nogle af de andre kæder, men vi vil hellere have 30 veldrevne og velfungerende værksteder end 50, hvor tingene halter en smule. Derfor er vi også konstant på jagt efter værksteder eller personer i branchen, som ønsker at være en del af et Skorstensgaard konceptværksted. Man skal have drivet og det samme ambitionsniveau og have lyst til at være en del af noget større, siger Anders Skorstensgaard og uddyber:

- Skorstensgaard er ikke lavet for at sælge reservedele. Vi skal altid have fokus på effektiv værkstedsdrift og ikke mindst på kundens behov og oplevelse. I vores branche betyder kundeloyalitet og evnen til at fastholde kunderne alt, så derfor er vores vigtigste opgave at sikre, at vores værkstedspartnere har de værktøjer, der på bedst muligt vis understøtter den mission, siger Anders Skorstensgaard.

Unikke funktioner på vej
Han glæder sig derfor over, at han i løbet af den næste måneds tid kan præsentere en app og en webportal, der kommer til at inddrage kunderne på aktiv vis.

- Jeg vil helst ikke sige for meget, før vi lancerer dem, men jeg kan godt afsløre, at der kommer nogle unikke funktioner, der ligger i fuldstændig forlængelse af vores tanker om fuld transparens for kunden, siger Anders Skorstensgaard.

Tilbage på kontoret i Kolding venter kortet på flere røde magneter. Forhandlingerne om de næste partnerværksteder er godt i gang, så Anders Skorstensgaard må snart i merchandice-skuffen efter magneter igen.


Nomineret til Autoaward for koncept
Skorstensgaard er blandt de fem nominerede til titlen som Årets Autoværksted ved det store brancheshow Auto Awards i København 7. marts for sit koncept:
Ved hjælp af grundig kortlægning af arbejdsflow og ressourcer er Skorstensgaard på seks år blevet til en værkstedskæde med foreløbig seks afdelinger i Kolding, Fredericia, Odense, Aarhus, Ballerup og Vejle, der ifølge dem selv tilbyder kvalitetsarbejde til ”tyske værkstedspriser” 20-40 procent under mærkeværkstedernes.
Værkstedet Auto House i Ballerup brød med VW som mærkeværksted i 2014 og har med Skorstensgaard fået så massiv kundetilgang, at man har startet et nathold.
I Viby er der sket en forøgelse af effektiviteten på mellem 30 og 40 procent, så Skorstensgaard her, på blot seks måneder, øgede den månedlige omsætning med 500 procent med oprettelse af i gennemsnit 22 nye kunder om dagen.

Nyt sekskantet logo
Det nye, røde Skorstensgaard-logo – og resten af relanceringen af Skorstensgaard-brandet – er udarbejdet af Anders Christiansen fra reklamebureauet blackthis.com. Han kalder opgaven for en positiv udfordring.
- Hvis jeg må være lidt kritisk, så er værkstedsbranchen ikke ligefrem gennemsyret af logo’er og koncepter med god smag, men brødrene Skorstensgaard og jeg blev enige om, at vi ville noget der var anderledes her. Det nye logo, polygonet, er nøje udvalgt, fordi det er den form, der findes allerflest af på et værksted. Hvis du går ind på et værksted, så vil du blive overrasket over, hvor mange hundrede sekskanter der dukker op alle steder, forklarer Anders Christiansen.
- Sekskanten kan være symbolet på bolten, der holder det hele samlet. Og det kan være bikuben der summer af flittige, effektive bier. Begge dele, synes jeg, afspejler Skorstensgaards koncept godt. Det samme gælder farverne. Her har vi den markante røde signalfarve og så en baggrund på den mørkeblå, der signalerer soliditet og troværdighed. Igen noget jeg kan se i Anders og Martin Skorstensgaards måde at drive deres forretning på, forklarer Anders Christiansen.



Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094