lancerer sin egen serie af motorolie sammen med en olietabel, der online skaber fuldt overblik for autoværkstederne. Årsagen den samme som ved FTZ øvrige banebrydende tiltag.
- Kundefokus og innovation er nogle af vores kerneværdier, og med Vehcare konceptet tør jeg godt love, at vi lever op til begge dele. Systemet skaber værdi for værkstederne, og er det eneste af sin art, siger vicedirektør hos FTZ, Jens Nordestgaard Andersen.
Højere effektivitetFordi der hverken har været ét samlet overblik eller fuld enighed i industrien, når det handler om olieanbefalinger, har området til tider skabt frustration på autoværkstederne. Den udfordring imødekommer FTZ nu.
- Udviklingen af vores nye produktserie og koncept er også et udtryk for, hvor stor og alsidig en kundegruppe, vi har hos FTZ. De har forskellige behov, og når vi oplever, der er et udækket behov, skaber vi en løsning, fortæller Jens Nordestgaard Andersen.
Vehcare produktserie og olietabel er skabt til de autoværksteder, der ønsker et nemt overblik i forhold til oliepåfyldning, effektiv håndtering og som gerne vil undgå lagerbeholdning.
- Det er masser af oliemærker på markedet. Og der er systemer, der fortæller autoværkstederne, hvad de skal bruge. Vi har bare gjort det lettere ved at samle alt, så mekanikerne kun behøver at gå ét sted hen. Samtidig er alle olier på OE niveau, så værkstederne kan garantere kvaliteten over for deres kunder, siger han.
Digitale løsninger styrkerVehcare olietabellen kører i et selvstændigt IT system, der er integreret i FTZ’ webkatalog. Olietabellen slår automatisk op på samme bil, som mekanikeren allerede kigger på.
Værkstedet bestiller olierne direkte i olietabellen og får automatisk bestillingen overført fra olietabellen til den igangværende ordre i FTZ varekataloget. Netop den sammenhængende IT-struktur er en af styrkerne hos FTZ.
- I dag forgår mere og mere online. Autobranchen har også opdaget, at digitale løsninger sparer tid. Derfor tænker vi i lige så høj grad den digitale del ind i nye tiltag, forklarer Jens Nordestgaard Andersen og nævner som eksempel FTZ’ nye serviceplatform.
Serviceplatformen er samlet under FTZ paraplyen Workshop365, der er en online portal. I første omgang er systemet implementeret i CarPeople konceptet, hvor forbrugere og bilejere kan indhente priser samt bestille service, reparationer og tilbehør. Ligesom ved Vehcare konceptet er essensen den samme, forklarer FTZ’ vicedirektør:
- Som Danmarks største autogrossist har vi et naturligt behov for at servicere autoværkstederne optimalt. Hvis vi hjælper dem med at styrke deres forretning gennem procesoptimering, lettere arbejdsgange og bedre produkter, har vi også fortsat en berettigelse.