23948sdkhjf

Nyt samarbejde om sko der trykker

Autoinnovation har indgået aftale med AutoBranchen Danmark om at hjælpe autovirksomheder med optimering af forretningen.
SERVICEEFTERSYN Mange forhandlere og værkstedsejere har nok en fornemmelse af, hvor i forretningen pengene bliver tjent, og hvilke dele der godt kunne trænge til et serviceeftersyn. Men hvor får man den nødvendige og fortrolige sparring fra en konsulent med indgående branchekendskab og modet til at fortælle én, hvor det i virkeligheden er, at skoen trykker?

Til forhandlere og værkstedsejere, der ønsker at forbedre bundlinjen i deres eftermarked, har AutoBranchen Danmark, i samarbejde med Christian Mark fra Autoinnovation, sammensat et tilbud om en to dages gennemgang af forretningen.

- Det er afgørende for at drive en rentabel forretning, at man løbende tager et kritisk blik på sig selv. Det kan i sidste ende være forskellen på overskud eller underskud, at man får effektiviseret i tide og får styr på omkostningerne, siger Mads Engberg, vicedirektør i AutoBranchen Danmark.

Udnyt synergien

Christian Mark har mange års erfaring fra alle niveauer i autobranchen, fra SMC-koncernen og fra forretningsudvikling i flere forskellige brancher.

- Man kan godt stirre sig blind på problemerne i hverdagen, og derfor kan det være givtigt med input udefra. Det kunne for eksempel være en lille eller mellemstor forhandler, der har foretaget et generationsskifte for nogle år siden, som har brug for et ekstra sæt øjne, eller hvis man har udvidet forretningen med flere filialer og ikke helt ved, hvordan man udnytter synergien. Det kan være, der er brug for, at man specialiserer det ene værksted, at man samler administrationen, eller der er behov for redskaber til at forbedre holdånden og få strømlinet målsætningen, fortæller Christian Mark.

Lær at bruge nøgletallene

Serviceeftersynet er blandt andet også relevant, hvis man ikke har helt styr på LEAN og nøgletallene, men gerne vil lære at bruge dem til bedre udnyttelse af produktiviteten.

Forretningsgennemgangen starter med en grundig og fortrolig sparring med direktør/ledergruppe samt gennemgang af nuværende regnskab. Herefter prioriteres en gennemgang af lige præcis den del af forretningen, hvor der er størst behov og potentiale for forbedring. Målet er at give forbedringsforslag, som kan øge bundlinjen og kundeloyaliteten og skabe et mere tilfreds og sammentømret team. De to dage afsluttes med en opsummerende dialog, hvor de enkelte observationer og forbedringstiltag gennemgås.



Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.188