23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Motor-magasinet
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Citroën: Tilbagegang var forventeligt

Som den eneste bilimportør er Citroën gået tilbage i 2015, hvor der ellers blev sat salgsrekorder på nybilsalg.
PARADOKS

Det går godt i autobranchen. Motor-magasinets Top 100-liste viser, at de danske bilimportører samlet gik frem med 51 procent før skat. Det svarer til en stigning på 519 millioner kroner, og det er mere end 60 procent af hele autobranchens stigning fra 2014 til 2015.

Men en af dem, som ikke formåede at gå frem, selvom 2015 var året, hvor der blevet solgt flere små biler end nogensinde, er Citroën Danmark. Deres overskud faldt nemlig, og det betyder, at de glider ud af top 10, og kigger man udelukkende på bilimportørerne, går Citroën Danmark tre pladser tilbage, så de nu havner på en 7. plads bagved Toyota Danmark og Nellemann Holding. Men det er ikke noget, der overrasker Peter Larsen, som er Brandmanager for Citroën og DS.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.141|instance-web04