I Ankenævn for biler har verseret en sag om betaling for ilægning af en ny motor på en syv år gammel bil. Sagen er ikke principiel, men den er et eksempel på, at en kundes urealistiske forventninger kan holde en sag kørende og dermed trække betalingen for udført arbejde i langdrag.
I januar 2007 solgte en bilforhandler en ny bil til en kunde. Syv år og 10 måneder efter i oktober 2014 havarerede bilen på grund af en utæt toppakning. Kunden får først et tilbud om ilægning af en ny motor hos en anden bilforhandler på 42.000 kr. Kunden henvender sig herefter hos den sælgende bilforhandler, som tilbyder at ilægge en ny motor for 30.000 kr. Da motoren er udskiftet og kunden modtager fakturaen herfor, fremkommer kunden, som havde haft bilen fra ny, med den påstand, at toppakningen allerede måtte have været utæt før garantien udløb, fordi bilen før garantiens udløb havde fået påfyldt kølevæske og efter kundens oplysninger fra tid til anden havde haft fejl på opvarmningen af kabinen. Der var på bilen en syvårig fabriksgaranti på toppakningen.