23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Motor-magasinet
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Netflix havde ikke penge nok til Top Gear

Amazon smed 1,4 milliard kroner og fik bilverdenens publikumsdarling i hus.
PENGEKASSE

Den populære streamingtjeneste Netflix’ administrerende direktør, Reed Hastings, har til den britiske avis The Guardian konstateret, at pengepungen var for lille til at kunne trække de tre populære værter Jeremy Clarkson, Richard Hammond og James May, der tilsammen udgjorde trioen bag verdens mest sete faktuelle program med 350 millioner seere, BBC’s Top Gear.

Bud fra flere interesserede kom, da Jeremy Clarkson blev fyret efter et skænderi med sin producer. Hammond og May fulgte efter, og Top Gear blev aldrig det samme, da serien blev relanceret med nye værter og med det samme tabte en stor del af sine seere.

De tre ex-værter var i en lang periode til møder med forskellige mulige interesserede, herunder Netflix. Men det blev Amazon, der løb med sejren efter et bud på ikke mindre end 1,4 milliarder kroner over tre år. Sammen står de nu bag det nye program The Grand Tour, der får premiere senere i år. Gennemsnitligt koster hver enkelt episode af The Grand Tour knap 40 millioner kroner.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.25|instance-web01