Taktikken er smart. Markedsføringsafdelingen er glad. Det giver god mening, men alligevel er det dødssygt. Jeg taler om design på moderne biler, hvor især Mercedes-Benz i mine øjne er gået for langt i forhold til at få nærmest samtlige biler i modelrækken til at ligne hinanden. Jeg havde oplevelsen forleden, da jeg testede den nye E-klasse, der i det ydre design stort set er identisk med den mindre C-klasse og den større S-klasse. Samme designgreb har Audi for længst taget i brug, og det samme har blandt andre BMW og Mazda. Hvem kan eksempelvis på afstand se forskel på en Mazda 3 og en Mazda 6 i samme farve? Eller en faceliftet Audi A3 og en Audi A4. Nørderne på værkstedet eller bag salgsskrivebordene kan sikkert, men man skal virkelig kigge godt efter.
V8-brøl og design skaber stadig legender
Den her bil er alt det, moderne branding både fornægter og elsker, og det kan både være skønt og decideret farligt.