23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Motor-magasinet
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

V8-brøl og design skaber stadig legender

Den her bil er alt det, moderne branding både fornægter og elsker, og det kan både være skønt og decideret farligt.
FØLELSER

Taktikken er smart. Markedsføringsafdelingen er glad. Det giver god mening, men alligevel er det dødssygt. Jeg taler om design på moderne biler, hvor især Mercedes-Benz i mine øjne er gået for langt i forhold til at få nærmest samtlige biler i modelrækken til at ligne hinanden. Jeg havde oplevelsen forleden, da jeg testede den nye E-klasse, der i det ydre design stort set er identisk med den mindre C-klasse og den større S-klasse. Samme designgreb har Audi for længst taget i brug, og det samme har blandt andre BMW og Mazda. Hvem kan eksempelvis på afstand se forskel på en Mazda 3 og en Mazda 6 i samme farve? Eller en faceliftet Audi A3 og en Audi A4. Nørderne på værkstedet eller bag salgsskrivebordene kan sikkert, men man skal virkelig kigge godt efter.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.145|