23948sdkhjf

Kunder dropper biler uden telefonopkobling

Bilkøbere kan være nok så vilde med en bil men undlader køb, hvis den ikke er kompatibel med deres smartphone.
UNDERSØGELSE Selv om bilkøbere kan lide alt ved en ny bilmodel – design, pris, brændstoføkonomi og køreegenskaber – vil de alligevel ofte forlade showroomet uden at købe noget, hvis ikke der kan oprettes ordentlig forbindelse mellem bilen og deres elskede mobiltelefon. Det viser en undersøgelse udarbejdet af Nissan for at forstå vigtigheden af at udvikle topmoderne infotainmentsystemer i crossover-modeller såsom Qashqai, Juke og X-Trail.

● 28 procent af alle nybilkøbere prioriterer opkoblingsmuligheder højere end nogen andre egenskaber, eksempelvis brændstofeffektivitet

● 13 procent vil aldrig købe en bil, som ikke er opkoblet til internettet

● 20 procent vil skifte til et andet bilmærke for at opnå bedre opkoblingsmuligheder (for bilister, som bruger mere end 20 timer om ugen i deres bil, er dette tal 41 procent)

I dag har nye biler en livscyklus på 5-6 år, indtil en ny version lanceres. Mobiltelefoner udskiftes i gennemsnit efter mindre en to år – ofte vil de nye telefoner har ændret teknolog, også på bluetooth delen.

Elektronisk integration af høj kvalitet er desuden altafgørende i forhold til udviklingen af teknologi til selvkørende biler. Nissan er ved at etablere sig selv som førende inden for denne spirende teknologi, og ”ProPilot 1.0” (etsporet selvkørende motorvejskørsel) vil få debut i Europa i Nissan Qashqai i løbet af 2017.



Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.125