23948sdkhjf

Værkstedskæde i nyt samarbejde

Medlemmer af AutoBranchen Danmark kan blive en del af værkstedskonceptet CarPeople.
KÆDESAMARBEJDE AutoBranchen Danmark har kigget i krystalkuglen og fundet, at et samarbejde med værkstedskæden CarPeople, er en del af løsningen på bilbranchens store udfordringer i fremtiden. Bag CarPeople konceptet står FTZ A/S, som har stor erfaring i drift af værkstedskæder.

- CarPeople har et stærkt kvalitetsprogram med fokus på områderne drift, teknik, kvalitet og ikke mindst kunder. Det er et, blandt mange fordele ved at blive en del af CarPeople. Endvidere vil CarPeople være en digital værkstedskæde, hvor vi møder kunderne, der hvor kunderne befinder sig og på kundens præmisser, siger kædechef i CarPeople Mads Hove Vangsgaard og tilføjer, at CarPeople har fokus på kvalitet og uddannelse igennem et komplet uddannelses program for hele forretningen og værkstedet. Uddannelse er et af de absolut vigtigste parametre for kædens succes i fremtiden udtaler Mads Hove Vangsgaard.

Dermed udvider brancheforeningen og autogrossisten sit samarbejde med FTZ, som også omfatter det nye kvalitetsmærke, 100% Autotjek, som blev lanceret i april.

Ifølge AutoBranchen Danmark er der er mange fordele ved at blive en del af CarPeople og fremhæver blandt andet den nationale markedsføring og adgang til en stor mængde reklamematerialer – tøj, brochurer og udsmykning til virksomheden.

- Vores medlemmer har efterspurgt et koncept, der kan træde i stedet for eksempelvis et mærkesamarbejde. CarPeople samler landets mange dygtige mekanikere og autoværksteder i en stærk og fremtidssikret kæde, der vil sætte helt nye standarder for kvalitet, service og reparation. Det håber vi at medlemmerne af AutoBranchen Danmark kommer til at mærke på bundlinjen, siger adm. direktør i AutoBranchen Danmark, Jens Brendstrup.

Et fleksibelt koncept

Det unikke ved CarPeople er, at konceptet kan skræddersyes til flere målgrupper og favner både frie værksteder, mærkeværksteder og brugtbilsforhandlere.

- Der har helt klart manglet et koncept, der både kan rumme de frie værksteder og fungere i samarbejde med et autoriseret værksted”, fortæller chefkonsulent i AutoBranchen Danmark, Hans Bruun og fortsætter:

- Vi har testet konceptet på flere forhandlere og fundet den helt rigtige formel for, hvordan konceptet kan tilpasses uden at skiltningen bliver for dominerende. Vi har blandt andet taget højde for at markedsføringen skal kunne fungere uden at skabe konflikter i samarbejdet med importørerne.

CarPeople kan netop være en god mulighed for de værksteder, der er ophørt med at være mærkeværksteder, eller har sagt farvel til et af flere mærker.

- Autobranchen er på vej mod en konsolidering. De store bliver større og det bliver sværere for de mindre virksomheder, at drive en profitabel forretning. Her kan CarPeople være løsningen, da virksomheder gennem konceptet får et tilhørsforhold og kvalitetsfællesskab meget lig det at være en del af et mærkefælleskab, slutter Hans Bruun af.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.109