23948sdkhjf

Kvinderne får deres eget bilsite

I samarbejde med FDM lancerer to kvinder nu det spritnye bilsite til kvinder, kvindebil.dk. Ambitionen er at skabe et forum, hvor kvindelige bilister og bilbranchen kan mødes i øjenhøjde.
KØN - Vores mål er, at Kvindebil.dk skal inspirere hele branchen til at gøre en forskel for kvinderne - til gavn både for bilbranchen og for kvinderne. Stadig flere kvinder køber egen bil eller er med til at beslutte, hvilken bil, familien skal investere i. Det er her, Kvindebil.dk kommer ind i billedet.

Sådan lyder det fra Benedicte Engel, der er partner og medstifter af det nystartede site Kvindebil.dk. Benedicte Engel har mange års erfaring fra bilbranchen som tidligere salgskonsulent hos Mercedes-Benz. Hun mener, at branchen har brug for at styrke sit kvindetække og sit forhold til den kvindelige forbruger:

- Ambitionen med Kvindebil.dk er at gøre det let for kvinder at navigere i biljunglen. Samtidig vil vi synliggøre kvindernes interesse i biler overfor bilbranchen, så Kvindebil.dk bliver stedet, hvor kvinderne og bilbranchen mødes. Vi er sikre på, at det nok skal blive rigtig sjovt, når vi nu sætter fuld fart på i højeste gear!

Bilbranchen er en mandeverden

Ifølge Benedicte Engel har kvinder ikke - i samme grad som mænd - en årelang tradition for at sparke dæk og være med på sidste nyt, når det gælder biler. Hun mener, at det skyldes det simple faktum, at bilbranchen traditionelt har været en mandeverden, og langt hen ad vejen stadig er det:
- Historisk set er det mandlige ingeniører, der udvikler bilerne, og det er også i høj grad mænd, der designer, producerer, markedsfører og sælger biler og biltilbehør. Når bilen skal en tur på værksted, vil de fleste bilejere også møde en mand i smækbukser, og når vi ser topdirektøren udtale sig i tv, er det i langt de fleste tilfælde en mand i jakkesæt, der toner frem på skærmen. Samtidig er det i høj grad også mandlige journalister, der skriver om biler i branchens magasiner og i aviserne.

Kvinder er motor for vækst

- Bilbranchen både i Danmark og internationalt har fået øjnene op for, at kvinder i dag er motor for økonomisk vækst, og at kvinder får stadig større betydning som købestærke forbrugere. Nu og i de kommende år kommer branchen til at opleve noget, der ligner en revolution, hvor købestærke kvinder i stigende grad kommer til at sætte dagsordenen. Det fastslår Anne-Mette Michaelsen, der er den anden partner i kvindebil.dk og desuden er direktør for rådgivningsvirksomheden Powerkvinderne.

- Vi glæder os til at klæde kvinder rigtig godt på til at møde bilbranchen, og samtidig er det vores ambition at være med til at åbne bilbranchens øjne for, hvad bilen betyder for forskellige typer af kvindelige kunder. Kvindelige kunder er nemlig ikke kloner af mænd. Det er selvstændige kvinder med vidt forskellige behov og ønsker, når det gælder biler, fastslår Anne-Mette Michaelsen, som glæder sig over, at Kvindebil.dk bliver lanceret i samarbejde med bilejernes største forbruger- og interesseorganisation FDM:

- FDM ønsker at være til stede, hvor bilisterne er. Der er mange kvinder, som har bil, og som interesserer sig for forhold omkring bilen. Med samarbejdet med Kvindebil.dk ser vi en mulighed for at komme endnu tættere på kvinderne med udgangspunkt i deres behov, siger Barbara Borre Lange, der er kommunikationchef hos FDM.
Kommenter artiklen
Tip redaktionen
Udvalgte artikler

Send til en kollega

0.125