23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Motor-magasinet
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Større salgsbiler haler ind på de mindre

De seneste års bilsalg viser en udvikling mod, at de større segmenter tager markedsandele fra de mindre segmenter.
STATISTIK

Fordelingen i bilsalget mellem de mindre bilers segmenter (Mikro og Lille) og de større (Mellem, Stor, Premium, Luksus, SUV, Sport og Øvrige) er der de seneste tre år sket en udvikling mod, at de mindre segmenter fylder mindre og mindre. Fra at udgøre tæt på to tredjedele i årets første tre måneder i 2013 udgør de mindre segmenter i samme periode i år nu kun lidt over halvdelen af det samlede personbilsalg. Der er således sket et fald i de mindre segmenters andel på 12 procentpoint, hvor de større segmenter er steget tilsvarende.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.109|instance-web02