23948sdkhjf

AutoPartner scorer højest på autobutler

10.000 bedømmelser af værkstedsbesøg i 2015 viser, at det især er kædeværkstederne, som scorer topkarakterer hos værkstedsportalen.
VÆRKSTEDER Carmax i Herning er et eksempel på den trend, som værkstedsportalen autobutler.dk har set de sidste år, hvor bilejerne søger til kædeværkstederne. Værkstedet, som er medlem af kædesammenslutningen AutoPartner, fik udelukkende topbedømmelser i 2015 af bilejerne.

- 80 af 100 topværksteder er med i en af de store, anerkendte kædesammenslutninger. Det er ikke et tilfælde, at hvis vi kigger på de 20 bedst bedømte værksteder, så tilhører seks af bilværkstederne for eksempel AutoPartner-kæden. Lige som os har de arbejdet målrettet med at kvalitetskontrollere deres værksteder - noget som kunderne har lagt mærke til, forklarer adm. direktør Christian Legêne fra autobutler.dk ifølge en pressemeddelelse. Han peger på, at systematisk stikprøvekontrol af værkstederne har givet et kvalitetsløft og resulteret i en betydeligt bedre oplevelse for bilejerne.

Kunderne lytter

- De fleste mekanikere har oplevet utilfredse bilejere. Men værkstederne hos autobutler.dk får generelt positive bedømmelser, når bilejerne bliver bedt om at vurdere deres værkstedsbesøg, oplyser Christian Legêne.

- Vores værksteder har en kæmpe fordel, fordi tilbudsgivning og al dialog er ordnet på skrift, via faste skabeloner og på forhånd udregnede tilbud via vores automatiske tilbudsgivning. Bilejerne ved derfor i detaljer, hvad værkstedet skal lave på bilen, og hvad prisen bliver. Det har stor betydning for bilejerens tilfredshed, udtaler han.

- Selvfølgelig kan der være værksteder, som har en dårlig dag. Men da alting er skrevet ned på forhånd, minimerer man risikoen for at lave fejl, siger Christian Legêne, der peger på, at bilejerne især lægger vægt på, at værkstedet har skriftlige tilbud, som i detaljer beskriver, hvad der skal laves på bilen, og samtidig fremhæver det som positivt, at autobutler.dk nu har branchens bedste garanti, der dækker både reservedele og det udførte arbejde i to år.

Kun ét krav

- Bilejerne ønsker foruden at kunne gennemskue deres værkstedsregning også at finde et værksted, som er bedømt af andre. Vi har dagligt kontakt med en bred gruppe danskere, der via vores medier kommenterer på deres værkstedsoplevelser. Hovedparten har kun ét krav til deres bilværksted, nemlig at de skal kunne stole på mekanikeren. Vi ser det derfor som naturligt, at der kommer fokus på de dygtigste værksteder, siger Christian Legêne.

Værkstedsportalen autobutler.dk har mere end 50.000 bedømmelser af bilværksteder fra danske bilejere. Efter værkstedsbesøg i 2015 bedømte kunderne den konkrete værkstedsopgave med karakteren nul til fem stjerner. I gennemsnit scorede værkstederne 4,6 ud af 5 mulige stjerner hos brugerne. Kun værksteder med minimum 10 bedømmelser i 2015 er taget med i oversigten.

Ingen kommentarer

Motor-magasinet har forelagt autobutlers udsagn, tal og rangering af 12 værkstedskæders placering blandt de 100 bedste bilværksteder for otte af de 12 kæder, men ingen af dem har ønsket at kommentere.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094