23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Motor-magasinet
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Tyve år med Suzuki

I marts 1996 fik Suzuki ny importør og forhandlernet i Danmark. Jubilæet fejeres med tilbud og konkurrencer.
RUNDT

Med et salg på mere end 165.000 biler på kun 20 år har det japanske bilmærke fået et rigtigt godt tag på de danske bilkøbere. Målt på antallet af kørende biler på vejene er Suzuki, med næsten 125.000 biler, nu det 8. mest udbredte bilmærke i Danmark, skriver Suzuki i en pressemeddelelse.

Importøren fremhæver blandt andet introduktionen af Wagon R modellen, der fra 1998 blev Suzukis første rigtigt store salgssucces, og som hurtigt fik folkekære kaldenavne som Postmand Per og ”kummefryseren”. En anden er SUV’en Vitara og Grand Vitara, der i mange år nærmest var en landeplage over det meste af landet. For ikke at tale om Swift modellen, der siden 2005 har haft en særlig plads i miniklassen som den køreglade bil med et unikt og genkendeligt design.

Grand Vitara og Swift modellen var også stærkt medvirkende til, at Suzuki blev Danmarks mest solgte bilmærke i 2005.

Senest er Suzuki i gang med en større fornyelse af modelprogrammet, der blandt andet har budt på crossoveren S-Cross, mikrobilen Celerio og den nye Vitara. Senere på året er der introduktion af en helt ny Baleno model. Men inden da fejres Suzuki-jubilæet med en større kampagne over hele marts måned og med åbent hus hos alle 78 Suzuki forhandlere søndag, den 13. marts.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.219|instance-web01