23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Motor-magasinet
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Kan en handel gå tilbage?

Hvis en solgt bil har fejl og mangler, kan det være en mulighed at tilbyde kunden, at handlen går tilbage. Men kunden er ikke forpligtet til at tage imod tilbuddet.
JURA

Når der foreligger en mangel ved en solgt bil har forbrugeren serveretten og den indeholder 4 valgmuligheder:

  • Ophævelse af købet (købesummen tilbage), hvis manglen ikke er uvæsentlig.

  • Et passende afslag i købesummen.

  • Afhjælpning (reparation).

  • Omlevering (ombytning).


Bilforhandleren kan afvise krav om ophævelse, hvis bilforhandleren reparerer bilen eller (hvis det er en fabriksny bil) ombytter bilen – i begge tilfælde inden rimelig tid.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.143|instance-web01