23948sdkhjf

Universal-app til berygtet dæktryk-teknologi

Virksomheden indgår samarbejde med førende tysk firma om nyt TMPS-system.
TRYK Rema Tip Top Danmark A/S introducerer nu i samarbejde med HUF, Hülsbeck & Fürst GmbH i Tyskland, som er Europas førende OE producent af TPMS systemer, et nyt system til at måle dæktrykket på biler. Rema Tip Top Danmark A/S er ifølge virksomheden selv sikret sig et godt og professionelt samarbejde med HUF, som har bygget et system, der arbejder sammen med en Bluetooth-transmitter og en almindelig smartphone eller tablet, der kører Android. Systemet er appbaseret og dermed altid opdateret, så snart man åbner appen.

Dette sikrer, at man altid har de rigtige data og tabeller til rådighed, uanset om man koder eller kloner, (åbner pakke med identiske data), transmitteres data til sensorerne med uset høj hastighed.

Kvalitet og performance
TPMS-markedet har ifølge Rema Tip Top været præget af mangel på viden og ind imellem af produkter, som ikke har haft den fornødne kvalitet og performance. HUF er Tysklands største producent af OE-sensorer og kender til forskellen på OE data og piratkopier. Det er af største vigtighed, at bilen får de signaler som den originalt er født til at modtage. En OE-sensorprotokol kan operere med op til 25 – 30 forskellige parametre og ikke kun tryk og temperatur i dækket. Som OE-leverandør til nogle af de største bilproducenter som Mercedes-Benz, BMW, Porsche, Audi, Volkswagen og mange andre, er HUF ifølge Rema Tip Top langt fremme i udviklingen.

Forskellen
Der er mange kvalitetsparametre i spil. Det allervigtigste er, at HUF alene arbejder med OE-protokoller og data. Det vil sige, at bilen modtager præcis de data, som den er konstrueret til at modtage. På hardwaresiden udstyrer HUF sine såkaldte IntelliSens-sensorer med et batteri, der, ifølge HUF, i kapacitet er tre gange kraftigere end andre sensorer på markedet og derfor garanterer minimum seks års levetid.Elektronikken er samlet og monteret af robotter i sterilt miljø, og dermed uberørt af menneskehænder. I produktionsforløbet bliver hver sensor testet hele fire gange i forskellige testområde, og de elektroniske komponenter i en HUF IntelliSense-sensor er pakket og forseglet i gummi og kan derfor modstå høje temperaturforskelle, fugt og stød.

Fordelene
Operationelt ligger fordelene i den app-baserede software. Selv en helt normal mobiltelefon eller tablet har som regel 8, 16 eller 32 Gigabyte, og det giver en datakapacitet som ingen andre controllere har. Samtidigt fungerer de håndholdte devices som en let og logisk tilgang for brugerne, da man af os, dæksepcialister, mekanikere og andre, er vant til at omgås en telefon eller en tablet. Dette sikrer at systemet stort set ingen begrænsninger har for fremtidige udvidelser. Systemet kan leveres i to versioner:

’Mono-Branded’, der dækker 85 procent af bilmodellerne med direkte TPMS, som er omfattet af EU lovgivningen fra november 2012. Systemet kan også leveres som ’Multi-Branded’, hvilket inkluderer VDO Redi, Schrader EZ og Sens-It sensorer, der løfter systemet tæt på 100% dækning. Alle data, også på VDO Redi, Schrader EZ og Sens-It, er verificerede OE data / protokoller.

Hotline og features
Rema Tip Top Danmark udnytter også systemets såkaldte Timeviewer, så hjælpen er altid nær, hvis der skulle være noget, som man ikke helt havde forstået. Systemet er udstyret med stregkodelæser, så man kan udnytte egne stregkode systemer, for dækhotel / opbevaring eller læse stregkoden på sensorens emballage, for yderligere informationer. HUF Transmitteren kan tilkobles flere telefoner, tablets eller computere ad gangen, og appen kan således bruges som opslagsværk for den rigtige sensor til bilen. For PC kræver det dog Windows 8 og opefter.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.125