En måneds tid efter chokket forrige jul, da svensk-ejede Mekonomen med tre dages varsel lukkede 25 af sine 28 afdelinger i Danmark, afholdt grossisten den 29. januar 2015 et storstilet kick-off møde i Tivoli Congress Center midt i København for at informere om markedsføringsplan, aktiviteter i 2015 og den fremtidige organisation for sine dengang godt 300 danske Autoteknik og MekoPartner værksteder.
Mekonomen oplyste, at dette kick-off møde skulle gentages i 2016 - igen den 29. januar, men det er nu blevet udskudt.
”Vi har valgt at sætte ressourcerne i at udvikle kædekonceptet Autoteknik, ligesom arbejdet med at løfte varemærket Mekonomen til næste niveau begynder nu. Derfor vil vi placere kick-off mødet et senere tidspunkt”, skriver Christer Blohm, adm. direktør for Mekonomen i Danmark, i en mail til Motor-magasinet.
Han tilføjer, at Auto-teknik konceptet skal krydres med ”nye, smarte løsninger til både bilejer og værksted”.
Ned til ét lagerAf nyheder fra Mekonomen oplyser Christer Blohm, at grossisten i november 2015 har startet to vareture i Jylland og at man stadig vurderer mulighederne for yderligere at effektivisere logistikken.
”Vi vil også efter sommeren igen gå ned til ét lager i Odense, hvilket vil understøtte og øge vores servicegrad betydeligt. Vores prisniveau i markedet har øget indtjeningen for vores kunder, og vi har rigtig mange kunder, der har indset fordelene ved at planlægge arbejdet. Bedre planlægning på værkstedet giver større indtjening, og vores prisliste giver lønsomheden et ekstra boost”, oplyser Christer Blohm.
”Jeg er desuden begyndt at skitsere et incitament for vores Autoteknik kunder, hvor vi udpeger et kvartalets værksted. Vinderen får en helsides annonce i Motor-magasinet, hvor vi interviewer og laver en reportage om værkstedet”, tilføjer den danske Mekonomen direktør fra det danske hovedkontor på Handelsvej i Odense.