23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Motor-magasinet
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Flere sensorer på vej

Danske Triscan vil også lege med på det voksende marked for sensorer, senest med en ny luftmængdemåler til motorer.
SENSOR

Det kræver en præcis teknologi, når luft og brændstof skal blandes korrekt i et forbrændingskammer. Derfor går danske Triscan nu ind på markedet for sensorer til luftmængdemålere. Det er målere, som både nu og i fremtiden er afgørende for, at biler overholder de stadig strengere emissionskrav, som især EU har opstillet. Kvalitetsstandarden hedder TS 16949, og luftmængdemåleren tilsluttes køretøjets motorstyring, også kendt som ECU. Selve luftmængdemåleren indbringes på siden for luftindsugning, og det er med til at registrere aktuelt flow af luft i forbrændingskammeret, og det er det flow, som ECU modtager data om. Triscan lover at luftmængdemåleren kan leveres som tre typer: som MAF med varm og/eller kold tråd, som Kármán Vortex-sensor og som Membran-sensor.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.141|instance-web04