23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Motor-magasinet
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

VW dropper slogan

Det er slut med Das Auto som VW’s slogan. Se hvad koncernen fremover vil bruge i sine annoncer.
DIESELGATE

Den skandaleramte tyske bilgigant VW har valgt at droppe sit slogan ”Das Auto”, der som bekendt slet og ret betyder Bilen. Det er nu ikke fordi kreativiteten og opfindsomheden når nye højder med det nye slogan, som ifølge Reuters blot kommer til at være ”Volkswagen”. Det skriver nyhedsbureauet Reuters.

Ifølge nyhedsbureauet er det som konsekvens af diesel-skandalen, at VW har valgt at droppe det korte slogan, som har været benyttet siden 2007. Ifølge Brandchef Herbert Diess fremstår Das Auto for arrogant og prætentiøst og VW har brug for at fremstå mere ydmyg som følge af dieselgate.

Herbert Diess oplyser, at det nye slogan vil blive rullet ud trinvist i de forskellige lande verden over.

Det blev tidligere på efteråret afsløret, at Volkswagen i sine dieselbiler benyttede sig af et særligt stykke software, der gav pyntede målinger af, hvor meget bilerne forurenede. Mindst 11 millioner biler på verdensplan er berørt af skandalen, som har medført gigantiske erstatningskrav fra kunder, investorer og miljømyndigheder verden over.

Især i USA er koncernen ramt af skandalen, som har medført et fald i salget på næsten 25 procent.

Dieselgate Se tema
BREAKING
{{ article.headline }}
0.157|