23948sdkhjf

Mere service til branchekunderne

Applus Bilsyn vil knytte værksteder og bilforhandlere tættere til sig med en ny bookingservice, en erhvervsklub og bilsyn til nul kroner.
Applus Bilsyn ønsker bedre dialog med branchekunderne. Derfor lancerer virksomheden dette efterår en række nye initiativer, der skal styrke servicen over for bilforhandlere, værksteder og andre erhvervskunder.

Flere af initiativerne er allerede startet. Det gælder "erhvervsklubben", som er en hjemmeside, der dels underretter branchen om nye regler, dels orienterer om lokale specialtilbud, ændring i åbningstider og nye ansatte i synshallen.

- Når man melder sig til erhvervsklubben, oplyser man, hvilke synshaller man er interesseret i at få information fra, fortæller adm. direktør Per V. Rasmussen, Applus Bilsyn.

- Man vil så få relevante informationer fra de valgte synshaller. Det kan for eksempel være, at synshallen lukker lidt tidligere på torsdag, eller at en af banerne er lukket på grund af sygdom. Det kan også være, at synshallen inviterer til en fyraftens-sodavand eller blot vil orientere om, at der er kommet en ny medarbejder. Det er en ny måde at informere på, og vi har store forventninger til den, siger Per V. Rasmussen.

Hjemmesiden indeholder også et "Nyhedsarkiv", hvor man kan læse forskellige nyheder og servicemeddelelser, der relaterer sig til bilsyn. Det kan være meddelelser fra Trafikstyrelsen eller fra brancheforeningerne.

Der er også en sektion med "Spørgsmål & Svar" og en "Teknisk Brevkasse", hvor man har mulighed for at starte og deltage i debatter – eller blot få svar på nogle spørgsmål. Endelig kan erhvervskunderne samle points, som kan bruges i en shop.

- Her vil der være forskellige ting, man kan vælge mellem på shoppens hjemmeside, siger Per V. Rasmussen.

- Man kan også samle sine points. Når man har 200 points, får man tilsendt et brødkort. Det kan bruges hos bageren, så man får brød med til værkstedet.

5.000 erhvervskunder

- Det er en kommunikationsplatform til branchen, siger Applus-direktøren.

- Vi har over 5.000 branchekunder. Vi vil meget gerne i god og fast dialog med dem, men det kan være svært, når man har så mange kunder. Med denne platform kan vi "snakke" med dem. Vi kan give dem service. Vi kan give dem nogle points. På den måde håber vi at kunne opnå en loyalitet, og at kunderne får en tættere tilknytning til vores synshaller. Det er i hvert fald ideen.

Erhvervsklubben har nu eksisteret i et par uger. Der er allerede 750 tilmeldte, og når vi kommer til slutningen af måneden, forventer Applus Bilsyn at være op på 2000 tilmeldte.

- Vi har ikke gjort så meget reklame for klubben endnu, men her i september går der et brev ud til alle erhvervskunder, og så kommer det til at gå hurtigt, spår Per V. Rasmussen.

Erhvervsbooking

Som endnu en nyhed for erhvervskunderne har Applus oprettet et erhvervsbooking-nummer. Det er et telefonnummer, man ringer på for at reservere tid i synshallen.

- Meningen er, at erhvervskunderne skal undgå ventetid. Alle kan naturligvis bare komme ned til synshallen med en bil, men så risikerer man måske lidt ventetid. Derfor opfordrer vi erhvervskunderne til at ringe og reservere et tidspunkt. Så er man sikker på at undgå ventetid. Og kan man ikke få en tid samme dag, så koster bilsynet nul kroner, tilføjer Per V. Rasmussen.

Motor-magasinet: Nul kroner?

- Ja, vi har indført en garanti. Hvis du booker inden klokken 10, og du ikke kan komme til samme dag, får du synet til nul kroner. Vores call-center udsteder en mail med et bilsyn til nul kroner. Det kan man bruge, når man har lyst. Selvfølgelig er der mange haller, hvor der er tid, men dette er en ekstra service.

- Vi gør det for at vise, at vi mener noget med vores service. Alle kan snakke om service, men vi mener det. Derfor kvitterer vi med et syn til nul kroner, hvis vi ikke kan overholde vores egen standard. Denne service gælder kun erhvervskunder, skynder Per V. Rasmussen at sige, inden Motor-magasinets journalist begyndte at få nogle gode ideer.

- Og det gælder også kun personbiler. Store køretøjer som lastbiler og busser er ikke omfattet.

Vil man høre mere om denne garanti, må man tilmelde sig erhvervsklubben på Applus’ hjemmeside eller tage fat i teamchefen i den lokale synshal.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078