23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Motor-magasinet
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Overskud til forsikringskunder

I GF Forsikring er det kunderne og ikke aktionærer, der deler årets overskud på bilforsikringen. Selskabets bilister har i 2013 haft så få skader, at de fredag den 14. marts får i alt 150 millioner kroner retur.

- I 2013 havde GF-bilisterne så få skader, at der er overskud på bilskaderegnskabet. Det kommer bilisterne direkte til gode, for i GF er det kunderne og ikke aktionærer, der deler årets overskud, fortæller Martin Nielsen, adm. direktør i det kundeejede GF Forsikring.





I alt 149.847.977 kroner bliver fredag overført fra forsikringsselskabet direkte til kundernes NemKonto. I gennemsnit får en GF-bilist 900 kroner retur, hvilket svarer til 18 procent af forsikringspræmien for 2013.





Gode bilister bliver bedre



Forudsætningen for at kunne levere et godt regnskab til GF-bilisterne er, at de kører fornuftigt på de danske landeveje. Af den grund arbejder GF Forsikring konstant på at forebygge skader og inviterer hvert år bilisterne en tur på køreteknisk anlæg, oplyser en pressemeddelelse.





- GF Sikkerhedsdag foregår en gang om året. Her får bilisterne genopfrisket deres kørefærdigheder, inden vinterens glatte føre sætter ind, forklarer Martin Nielsen.





GF Forsikring tror på nærhed og værdien af at være helt tæt på kunderne. Med 32 klubkontorer fordelt over hele landet har GF Forsikring en unik lokal tilgængelighed.





- Mens andre forsikringsselskaber centraliseres med store kundecentre få steder i landet, tror vi fortsat på værdien af at være tæt på og kende kunderne, udtaler Martin Nielsen.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.126