23948sdkhjf

Værksteder kræver service tæt på fyldestationen

Dometic jagter ny servicetekniker til Midt- og Nordjylland. Det er et led i en regional satsning på effektiv og målrettet service til landets klimaværksteder.
Hos Dometic Denmark A/S i Fredericia har man set i øjnene, at de senere års stigende efterspørgsel på fyldestationer, sammenholdt med at aircondition i dag er så udbredt, stiller nye krav til service, klargøring og demonstration. Klimaværkstederne forventer ganske enkelt, at de nemt og hurtigt kan få fat i en specialiseret servicetekniker. Derfor har man hos Dometic Denmark valgt at satse på en regional opdeling af airconservice. Lige nu jagter virksomheden en ny servicetekniker til dækning af Midt- og Nordjylland.

- Vi kan se en klar fordel i, at vores serviceteknikere har ansvaret for én region. Det gør, at værkstederne med sindsro kan forvente, at teknikeren altid er lige i nærheden. Ikke mindst i højsæsonen, hvor der kan opstå flaskehalse ved fyldestationerne, giver det værkstederne tryghed, siger Thomas Nielsen, fra Dometic Waeco Denmark A/S, som har ansvaret for de tre serviceteknikere, der i dag rejser rundt og efterse fyldestationerne.

Klædt på til fuldautomatik

Samtidig oplever man hos Dometic Denmark, at stadig flere værksteder vælger at gå over til de fuldautomatiske fyldestationer. Også her skal serviceteknikerne på banen med kyndig introduktion til de nye maskiner.

- Klimaværkstederne har de senere år skruet kraftigt op for effektiviteten af deres airconservice. Det har betydet et boom i salget af fuldautomatiske fyldestationer. Udviklingen stiller nye krav til vores specialiserede serviceteknikere, fordi det er dem, som skal sørge for, at værkstederne er klædt på til at bruge de nye maskiner, siger Thomas Nielsen, der ikke vil afvise, at det på sigt kan blive nødvendigt med flere serviceteknikere i regionerne.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078