23948sdkhjf

Med plads nok til dronningen

Hvor stor bagsædeplads kan der være i en bil i golfklassen? Den nye japaner Nissan Pulsar puffer til grænserne – med bagsædeplads der er en majestæt værdig.
Den var annonceret allerede i foråret – den nye Nissan Pulsar, der bliver mærkets comeback i golfklassen. Vi vidste også godt, at nyheden placerer sig mellem en konventionel hatchback og en MPV. Alligevel var det noget af en overraskelse, at Nissans nye "Golf" er så rummelig – især på bagsædet.

Vi har allerede mødt Pulsar, dog kun et par forproduktionsbiler, der ikke måtte køres. Men vi måtte gerne sidde i bilen, hvilket udstillede bilens antagelig største aktiv. Den ultimative bagsædetest er at sætte sig “bag sig selv". Altså at indrette førerpladsen korrekt og behageligt med tilpas bøjede ben og arme og derefter lade forsædeindstillingen stå og så indtage bagsædet – hvor god plads er der så?

Med mig som testperson, 189 cm høj, er det en hård test for mange biler. I tilfældet Nissan Pulsar er resultatet mildest talt overraskende: Tænk at der vitterligt er så god plads!

Med den kommende Pulsar, der har Danmarkspremiere i oktober, melder Nissan sig atter ind i kampen i Europas største klasse, nemlig 5-dørs C-segmentet, som marketingfolk formulerer sig. Japanerne kommer med en helt ny bil, der, hvad design angår, placerer sig midt i en trekant mellem den typiske hatchback, som for eksempel VW Golf, en udpræget stationcar, som for eksempel Honda Civic stationcar, og MPV’en Ford C-Max. Pulsar er ikke rigtigt nogen af dem – eller også lidt af dem alle.

Importøren har intet nyt om priser. Men en sammenligning med de benhårde konkurrenter viser, at billigste Pulsar ikke må koste meget mere end 225.000 kroner – ganske vist koster for eksempel Golf fra lige knap 200.000 kroner, men det er for en Golf med kun tre døre – hvor Pulsar har fem – og med en kun 85 hk’s motor, hvor Pulsars mindste yder 115 hestekræfter.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.095