23948sdkhjf

Svar fra Autobutler

Michael Oxholm Zigler: Vi har rettet ind og vil stramme yderligere op på interne procedurer.
- Autobutler er en internet-virksomhed, og i modsætning til både kæder og foreninger er dette vores fagområde. Vi ønsker på ingen måde at komme omkring gældende lovgivning, og vi agerer på ingen måde efter en "går den, så går den"-holdning, udtaler medstifter og kommunikationsansvarlige Peter Michael Oxholm Zigler som svar på den nye kritik fra CAC.

- Autobutler er gået fra at være en mindre opstartsvirksomhed til i dag at være en seriøs og fremtidsorienteret forretning på 32 mand, der dagligt arbejder på at hjælpe branchen med at anvende de nye muligheder på internettet til at skabe mere forretning på de tilmeldte værksteder. Internettet er en særdeles dynamisk størrelse, og vi forsøger på bedste vis løbende at optimere vores forretning i takt med markedsudviklingen. Men som alle internet-virksomheder må sande – og som selv flere grossister har haft erfaringer med – så er balancen i forhold til markedsføring og brugen af varemærker på internettet hårfin og i kontinuerlig forandring, sige han.

- Vi ønsker på ingen måde at fraskrive os et ansvar, men løbende være i dialog med branchen for i samråd at definere "spille-reglerne." Derfor har vi også rettet ind bagudrettet og vil stramme yderligere op på interne procedurer fremadrettet, udtaler Peter Michael Oxholm Zigler.

Skaffer nye kunder

- Hvad end nogle i branchen ville ønske det var anderledes, så er internettet og dermed Autobutler kommet for at blive. Og det skyldes ganske enkelt, at brugerne er gået på nettet.

Nutidens forbrugere og bilejere er blevet mere omkostningsbevidste og søger derfor i stigende grad mere information og flere priser forud for et køb. Og her spiller internettet en helt central rolle som en kilde til information. I dag indhenter over 90 procent information på nettet inden man køber eller sælger en bil, og denne udvikling er også i gang, når det gælder bilens drift og vedligehold. Og det er lige præcis dén markedsudvikling, Autobutler ønsker at tage udgangspunkt i, siger han.

- Autobutler er ofte blevet skudt i skoene, at vi som virksomhed arbejder imod branchen. Dét vil vi gerne én gang for alle gerne afkræfte. Autobutler ønsker at samarbejde med branchen, ikke at modarbejde. Vores forretningsmodel er ganske enkelt og sympatisk skruet sådan sammen, at vi tjener penge, hvis vores tilmeldte værksteder tjener penge. Vi har en ganske enkel målsætning om, at vores tilmeldte værksteder skal fokusere på dét, de er gode til, nemlig at reparere og servicere biler samt give en ordentlig kundeservice. Så vil vi på den anden side gøre det, vi er gode til: Nemlig at skaffe nye kunder og hjælpe vores værksteder med at beholde deres kunder. Og her er markedsføring vejen til at nå målet. Og dét faktum er der mere end 850 danske værksteder, der har set fordelene ved, tilføjer Michael Oxholm Zigler.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078