23948sdkhjf

NK skærper profil

Bremsespecialisten udvider garantien fra tre til fem år på materiale- og produktionsfejl og forfiner sit grafiske udtryk.
Det velkendte bremsedeleproducent NK, der ejes af SBS-koncernen, har hen over sommeren været igennem en "makeover". Profilen er blevet markant skærpet med et moderne grafisk udtryk og nye, skarpe budskaber.

- Vi har et ønske om vækst, og NK varemærket er kernen i dette. Vi udbyder kvalitetsprodukter og har en stærk leveringsprofil med bredt sortiment, god leveringsevne og generelt højt serviceniveau, som grossister over hele Europa nyder godt af. Vi har analyseret på vores position på markedet, og konklusionen var, at den egentlig ikke helt modsvarede vores styrker, og de fordele, som kunderne reelt får ved at samarbejde med os. Det adresserer vi nu med en mere aggressiv tilgang, hvor den nye NK profil er et centralt element, siger Lars From, CSO i SBS Automotive.

The reliable Part

Den skærpede profil kommer til udtryk på flere områder. Farveskalaen er blevet lysere og det grafiske udtryk moderne og enkelt. Budskaberne er blevet skarpere med et stænk af humor og med særligt fokus på de fordele, kunden har ved at handle med NK. En ny "pay-off", der samler hele essensen af NK forretningsmodellen, er blevet introduceret.

- Vi ser fremadrettet NK som The reliable Part. Vi leverer et godt og sikkert produkt, og samtidig vil vi gerne opfattes som en troværdig og pålidelig partner for vore kunder, siger Preben Andersen, salgschef for det danske marked.

Fem års garanti

- Til at understøtte det velkendte NK brand, og for at understrege, at vi tager "reliable" alvorligt, har vi valgt at udvide garantien fra tre til fem år på materiale- og produktionsfejl. Vi har en ekstrem lav reklamationsrate, og kun leverandører, der har styr på kvaliteten, får lov til at levere til os. Så derfor er vi ikke bekymrede for det, siger Preben Andersen.

Den nye profil blev præsenteret på Automechanika i Frankfurt og blev ifølge SBS særdeles godt modtaget af kunderne, der så frem til at modtage produkter i de nye æsker. Branding platformen er nu ved at blive bredt ud og vil være fundamentet for virksomhedens markedsføringsaktiviteter i det nye år.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.109