23948sdkhjf

Kontakt mellem taksatorer og autolakerere

AutoBranchen Danmark har, både i Skadesrådet og direkte til F&P, fremsat et ønske om, at autotaksrapportens kontaktoplysninger, i form af e-mail og telefonnummer, fast skal fremgå af taksatorrapportens malerdel, som værkstederne udleverer til autolakererne. Flere forsikringsselskaber accepterer fuldt ud, at autolakereren selv kontakter taksator vedrørende lakrapporten, fordi det gør processen hurtigere og mere effektiv, men ikke alle selskaber synes, det er en god ide. Sektionen har derfor overvejet muligheden for selv at opbygge en database med kontaktinformationer til selskabernes taksatorer.

Fra autolakerernes side er det ikke et ønske at gå uden om det værksted, der har opgaven, men kun et initiativ, der skal effektivisere skadesopgørelsen.

- Derfor skal værkstedet og autolakereren naturligvis være enige om, at autolakereren kan tage direkte kontakt til taksatoren, siger underdirektør Michael Nørregård og tilføjer, at man nu vil undersøge muligheden for, at de selskaber, der accepterer dette, kan få sat kontaktoplysningerne på malerdelen af taksatorrapporten.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.11