23948sdkhjf

Det er alt sammen Sepps skyld

Findes der en hurtig og effektiv vej til at give en bilmodel et markant bedre salg? Ja, åbenbart – Volkswagen Danmark har bevist, at det handler om at ansætte den helt rigtige træner.
Kan Sepp Piontek træne fodboldspillere? Ja, det ved vi, han kan. Kan Sepp Piontek sælge biler? Ja, det viser sig, at det kan han også.

I hvert fald er Volkswagen importøren ikke det mindste i tvivl om, at der er en grund til, at der er blevet vendt op og ned på bilsalget i Danmark i september: Årsagen er den tidligere landstræner i fodbold, er mærkets PR-ansvarlige, Søs Ilum, ikke det mindste i tvivl om, da vi spørger hende til det pludseligt eksploderede Golf-salg.

Top 20 over bilsalget herhjemme i den første efterårsmåned viser nemlig, at der er en ny bil på listens andenplads; højdespringeren Volkswagen Golf. Den tyske bil i B-segmenter har været fast bil på listen i mange måneder – typisk lige lidt bedre end som nummer ti.

I slutningen af august startede reklame-kampagnen med en tysker, der er blevet folkeeje i Danmark. Og resultatet viste sig med al tydelighed måneden efter: Volkswagen Golf (og Sepp fristes vi til at sige) strøg op på listens andenplads. I september blev der solgt i alt 488 nye Golf’er.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094