23948sdkhjf

Ikke patent på danske bilafgifter

NÅR VI PÅ SØNDAG den 25. maj skal sætte vores EU-kryds, så er det vigtigt at huske, at vi også herhjemme huser mange danske virksomheder, der er underleverandører til den europæiske bilindustri og eftermarkedet. Vil man derfor gøre sig selv og sin danske arbejdsplads i autobranchen en tjeneste, så følger man autobranchens industriforenings opfordring om at stemme JA til en fælles europæisk patent-domstol. Både de store arbejdsgiver og arbejdstagerorganisationer anbefaler desuden et ja. Så husk at komme af sted til stemmeboksene, selv om forårssolen måske lokker til andre gøremål, såsom at pudse kareten.

ÉN TING KAN VI være helt sikre på: Ingen i Europa har lyst til at tage patent på noget, der minder om det danske bilafgiftssystem. Vi kan her i fagavisen uge efter uge skrive om mange emner, der næste alle fører tilbage til problemer med vores bilafgifter. Således også denne uge, hvor føljetonen om Skats og autobranchens fight når nye højder med solide spørgsmål fra oppositionen, som skatteministeren må forholde sig til. Noget kan tyde på, at Skats præmisser for aktioner, påbud og bøder mangler. Vi følger naturligvis op i nærmeste fremtid med oplysninger om, hvad ministeren kan finde på at svare.

EN ARTIKEL DENNE UGE handler om, at privatleasing af personbiler er i stærk stigning. Også dette forhold kan blandt andet føres tilbage til bilafgifterne, idet vi bilister gerne vil sikre os mod ubehagelige tilbagekøbspriser, når bilen skal skiftes ud. Og så er der jo den fint formulerede sproglige finte fra bilforhandlernes og autolakerernes store brancheorganisation, der reelt antyder, at Skat enten opfører sig som ansvarsløse "forældre", eller måske møgunger med brug for skæld ud – læs selv og vurdér, god fornøjelse!
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078